Vilken crossmoppe ska man ha?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
veden
Elmoped

Vilken crossmoppe ska man ha?

Inlägg av veden »

Tja nu är det så att man gör sitt moppeprov om en vecka :) , men kan inte bestämma mig för vilken moped jag ska ha. Det står mellan Peugeot Xps, Derbi, och Rieju.
Då undrar jag bara hur peugeoten är som moped i helhet bra i terräng o.s.v?
Vilken Rieju är bäst? Är ganska inne på drac men vet faktiskt inte Är de bra ute i terrängen?.
Och Derbi hur är de? Har hört att de vibrerar as mycket. Är de bra ute i terrängen? Och ska man ha 30 eller eu moppe? Skriv gärna både för och nackdelar. Tack på förhand :D
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

ska du trimma eller inte
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Skulle valt beta rr, dom är höga så dom tar inte i stubbar om du kör i terräng!
30 eller eu-moppe beror på. Beta rr hade rk6 motorn när dom var 30-moppar. Bra motorer som går otroligt bra urpluggade! Dock VÄLDIGT dyra och svåra att få tag på reservdelar till! Nyare beta rr har AM6 som också är bra! 30 kort är ju billigare än eu kort så jag skulle ändå valt 30-moppe!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Har du behörighet till eu moppe så finns det inga anledningar att välja 30 moppe enligt mig.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Den som säger att en Derbi vibrerar "asmycket" är bara van vid sin "lagom goa" komfort på sin egna totalt slutkörda Rieju Drac.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
veden
Elmoped

Inlägg av veden »

Jag har mest tänkt på 30-moppe för att kunna parkera vid cykelställ, ingen regskyllt, plus att om moppen har typintyg innan 2003, så får den gå i 40 (är dock tveksam om man får köra i 40).
Men om jag trimmar så kanske det är bättre med 30-moppe? Har lite svårt att bestämma mig om trim eller inte...
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

veden skrev:Jag har mest tänkt på 30-moppe för att kunna parkera vid cykelställ, ingen regskyllt, plus att om moppen har typintyg innan 2003, så får den gå i 40 (är dock tveksam om man får köra i 40).
Men om jag trimmar så kanske det är bättre med 30-moppe? Har lite svårt att bestämma mig om trim eller inte...
30-moped tillverkades bara fram till 2003. Får gå i 41 km/h (tror jag det var), får framföras i 30 km/h.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiSamuel »

Jag har haft både Derbi å drac så jag tycker att dracen är bättre i skogen och man får fint bottendrag med bara urpluggat rör ;)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Skriv svar