Sida 1 av 1
Reju spike är konstig byt munstycke
Postat: 3 april 2014, 20:34
av Dave9797
Hej köpte en Rieju spike 05 igår med dragen plugg. Killen hade inte byt munstycke sa ha och har kört ett tag så. Det är var 88 på den tror det är orginal. jag hade 90 hemma så jag byte, den gick bra innan men när man tryckte på choken så gick den lite lite bättre märktes knappt. men jag byte till 90 körde 2 mil gick bra sen när jag hade full gas gör så på alla ( växla) den typ orkar inte gå man man kan bara ha halva gasen då går den bra när man chokar går den dåligt. känns som den för för mycket bensin då det bli värre när man chokar. Ska jag byta till 88 igen tror det blir bättre kan man köra orginal munstycke när man har dragen plugg

?
en till fråga spike har andra kåpor än drack kan man använda drack bak kåporna på en spike ?

Postat: 3 april 2014, 20:39
av LinkanTuning
man brukar ofta säga att man går upp 10 storlekar men det kan variera lite.
Postat: 3 april 2014, 20:42
av Dave9797
vet dem brukar säga det men min får typ för mycket bensin när jag byte till 90 från 88. för när jag chokar så kan jag inte gasa alls då vill den då men när jag inte chokar såmkan jag köra på halvagasen utan problem.
Postat: 6 april 2014, 00:15
av acer96
Tror inte 88 är orginal.. Min Rieju hade 64, det var visserligen en 03a iofs. Sätt på ditt 88 munstycke och kör så.
Postat: 6 april 2014, 00:49
av Slidercalle123
Ta en titt på ditt tändstift
Postat: 6 april 2014, 10:42
av Consuela
88 låter mycket, troligtvis inte orginal jag hade 82 eller vad det var när jag körde urpluggad drac, orginal 74 på min
Kolla tändstiftet är det svart får den för mycket soppa vit förlite
Man kan använda allt på spike som på en drac alltdå även samma kåpor ända skillnaden är lampan och sm fälgarna
Postat: 6 april 2014, 14:27
av Dave9797
tack så faktiskt testa med 88 nu igen
är du säker med plasten ? för en kille sa att han hade testat och att det ej gick ?:)
Postat: 6 april 2014, 14:28
av Dave9797
men en konstig grej är att den var 2 takts olje pölar i luftburken när man tog bort oljan och körde utan luftburks kåpan så gick den bra :0?
Postat: 6 april 2014, 16:56
av CaToXXo
Går den bättre på fullgas och högvarv med choken i, byt upp. Testa 95.
Klart den inte går bra på mellanvarv o halvgas med choke, där är det ju inte huvudmunstycket som bestämmer.