trimma adly

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
cooltjej
Elmoped

trimma adly

Inlägg av cooltjej »

Är det någon som har en adly supersonic 50 och isåfall vet hur man kan trimma den på ett enkelt sätt? Jag hade tänkt ta bort variatorringen men fick inte upp den yttersta muttern, men om jag ska försöka igen hade det varit bra att veta om det ens går att ta bort v-ringen på den.. sååå någon som vet?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Re: trimma adly

Inlägg av Persson97 »

cooltjej skrev:Är det någon som har en adly supersonic 50 och isåfall vet hur man kan trimma den på ett enkelt sätt? Jag hade tänkt ta bort variatorringen men fick inte upp den yttersta muttern, men om jag ska försöka igen hade det varit bra att veta om det ens går att ta bort v-ringen på den.. sååå någon som vet?
Har en jag med.. ;)

Om du ska ta bort v-ringen så använd en mutterknack, annars är det jobbigt.
Detta ger lite bättre topp men inget märkvärdigt efter egna erfarenheter.
Men bort med den iaf ;)

Skulle vara kul om Du provade ett schyst rör med och berättade om resultatet :)
Detta t.ex

Finns värre rör på samma sida om du är sugen på större cylinder i framtiden :)
Originalröret har jag själv delat på för att det var igentäppt och det var ett rent helvete att dela på så rekommenderar trimkrök istället för att plugga ur original :)

Ser mixtra med vikter beroende på om du vill ha acc eller toppfart, skaffar du rör så byt upp dig i munstycke med!
Användarens profilbild
cooltjej
Elmoped

Re: trimma adly

Inlägg av cooltjej »

Persson97 skrev:
cooltjej skrev:Är det någon som har en adly supersonic 50 och isåfall vet hur man kan trimma den på ett enkelt sätt? Jag hade tänkt ta bort variatorringen men fick inte upp den yttersta muttern, men om jag ska försöka igen hade det varit bra att veta om det ens går att ta bort v-ringen på den.. sååå någon som vet?
Har en jag med.. ;)

Om du ska ta bort v-ringen så använd en mutterknack, annars är det jobbigt.
Detta ger lite bättre topp men inget märkvärdigt efter egna erfarenheter.
Men bort med den iaf ;)

Skulle vara kul om Du provade ett schyst rör med och berättade om resultatet :)
Detta t.ex

Finns värre rör på samma sida om du är sugen på större cylinder i framtiden :)
Originalröret har jag själv delat på för att det var igentäppt och det var ett rent helvete att dela på så rekommenderar trimkrök istället för att plugga ur original :)

Ser mixtra med vikter beroende på om du vill ha acc eller toppfart, skaffar du rör så byt upp dig i munstycke med!
Tack för svaret!! blir nog bort me ringen inom en snar framtid då, resten låter lite komplicerat att göra utan att veta va man håller på med.. :O
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Byta rör och munstycke är inget svårt ingrepp :)

Motorn på Adly är en liggande minarellikopia så mynningen (där röret går in) sitter nedåt med 2 skruvar, sen finns det lite övriga skruvar som ska lossas för att få bort röret men dom är synliga bara du följer röret :)

Väl borta med det så skruvar du dit trimkröken, det lär vara mer eller mindre precis samma fästen som originalröret hade.

Sen till inställningarna. Huvudmunstycket är det som du ska byta, detta är oftast det största munstycket. Det sitter innanför flotörskålen i förgasaren, skruva ut det och sätt i ett nytt, ca 15 storlekar större än original och provkör, går den inte rent så prova att byta ner någon storlek :)
Användarens profilbild
cooltjej
Elmoped

Inlägg av cooltjej »

Persson97 skrev:Byta rör och munstycke är inget svårt ingrepp :)

Motorn på Adly är en liggande minarellikopia så mynningen (där röret går in) sitter nedåt med 2 skruvar, sen finns det lite övriga skruvar som ska lossas för att få bort röret men dom är synliga bara du följer röret :)

Väl borta med det så skruvar du dit trimkröken, det lär vara mer eller mindre precis samma fästen som originalröret hade.

Sen till inställningarna. Huvudmunstycket är det som du ska byta, detta är oftast det största munstycket. Det sitter innanför flotörskålen i förgasaren, skruva ut det och sätt i ett nytt, ca 15 storlekar större än original och provkör, går den inte rent så prova att byta ner någon storlek :)
Låter jättesvårt ju :( men vi får se vad som händer i framtiden, kanske kan be nån hjälpa mig :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Det kanske verkar svårare än det egentligen är.. ;)

Men vill du få det gjort utan att göra det själv så får du väll ragga upp en snäll gosse som hjälper till ;)
Användarens profilbild
cooltjej
Elmoped

Inlägg av cooltjej »

Hahah aa får la ta och göra det 8)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

dessvärre felpost. Frågor ställs i frågeforumen. Projektforumet är endast till för att visa projekt.

Låser
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst