Sida 1 av 1

CH racing

Postat: 25 mars 2014, 19:48
av Simon_14
Tjeenare, undrar om vad ni tycker om CH racing 50.

Är dem hyfsat roliga original?
Kända problem på dem?

eller skriv lite om dem, om ni har någon polare som har en.

Hade gött

Postat: 25 mars 2014, 20:00
av Thoz3
roliga orginal
byggd på 125cc ram från husqvarna så stabil
riktigt snygga
:D

Postat: 25 mars 2014, 20:07
av BetandeMax
Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra

Postat: 25 mars 2014, 20:27
av Persson97
BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..

Postat: 25 mars 2014, 20:29
av Simon_14
Thoz3 skrev:roliga orginal
byggd på 125cc ram från husqvarna så stabil
riktigt snygga
:D
Okej, Tackar

Postat: 25 mars 2014, 20:29
av Simon_14
BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Låter bra tackar;D

Postat: 25 mars 2014, 20:31
av Agge0102
Persson97 skrev:
BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..
kan tänka mig att kåpor osv är dyrt och relativt svårt att hitta, men motorn är en AM6:a så det är inte svårt att hitta delar till den.

Postat: 25 mars 2014, 20:36
av BetandeMax
Persson97 skrev:
BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..
Nää, det är ju bara att gå in på typ twostroke.se eller kolla Rieju-delar om det gäller motorn

Postat: 25 mars 2014, 20:41
av Persson97
Syftade inte direkt på motorn ;)

Men det är ju som så, en gammal drac finns det hur mycket delar till som helst, nya moppar har det inte kommit lika mycket delar till och färre har haft en så det finns inga delar från en skrotad eller delar som blivit över heller direkt :)

Postat: 25 mars 2014, 20:43
av MisterDT50R
Men din betande kossa är motordelar det enda på en moppe?

Finns knappt några ch på blocket så ska man köpa ett beggat kåpset får man flyga ut från landet förmodligen, och ska man köpa tanken eller höger kylarvinge får man gå in på racing planet och punga ut mer pengar än vad man sparat från tomten

Postat: 25 mars 2014, 20:51
av BetandeMax
MisterDT50R skrev:Men din betande kossa är motordelar det enda på en moppe?

Finns knappt några ch på blocket så ska man köpa ett beggat kåpset får man flyga ut från landet förmodligen, och ska man köpa tanken eller höger kylarvinge får man gå in på racing planet och punga ut mer pengar än vad man sparat från tomten
Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!

Postat: 25 mars 2014, 21:35
av alb1n
har läst någonstans att det inte är en 125a ram utan att det sitter en svagare kopia :oops:

Postat: 25 mars 2014, 21:37
av Persson97
BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Skärp dig.

Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.

Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.

Postat: 25 mars 2014, 21:51
av BetandeMax
Persson97 skrev:
BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Skärp dig.

Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.

Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
'

skärp dig själv!
Det är klart att det går att hitta orginaldelar. och du tror inte att det kan vara så att folk behåller dom för att dom är bra istället för att sälja dom på blocket. Dessutom är kåpor eller att den går bra viktigast? min poäng var att det går alltid att lösa med delar till en moppe. men om man lägger 20k på en CH så kan man väl lägga lite tusenlappar på delar om nåt pajar

Postat: 25 mars 2014, 22:49
av Manny
CH Racing är en riktigt skön och bra moppe. Jag tycker att den känns stabilare och goare att köra en t.ex Derbi Senda och Rieju RRX. Sen är det som de andra säger jobbigt att beställa reservdelar men det går att beställa från Italien. Sen så passar ju Husqvarnas crosskåpor på den så det behöver inte vara så dyrt med nya kåpor. :)

Postat: 26 mars 2014, 07:45
av Simon_14
Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?

Postat: 26 mars 2014, 08:06
av derbiogge
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
det var den dummaste frågan någonsin klart att det räknas som trim. man får inte ha någonting annat än org delar.

Postat: 26 mars 2014, 08:24
av BetandeMax
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.

Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???

Postat: 26 mars 2014, 08:32
av gilerahjärnan
jag som trodde jag var dummast pga IV:

hur tror du polisen ser att du kör med annan vev? :D

Postat: 26 mars 2014, 14:26
av Simon_14
BetandeMax skrev:
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.

Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???
Förlåt för att man frågar då mister perfekt, undrar för att jag hitta en moppe som hade kvar orginal cylinder men ej veven...

Postat: 26 mars 2014, 14:28
av Simon_14
derbiogge skrev:
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
det var den dummaste frågan någonsin klart att det räknas som trim. man får inte ha någonting annat än org delar.
Det är väl förfan därför forum finns så att man kan fråga andra som har koll på sånt....

Postat: 26 mars 2014, 16:46
av Persson97
BetandeMax skrev:
Persson97 skrev:
BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Skärp dig.

Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.

Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
'

skärp dig själv!
Det är klart att det går att hitta orginaldelar. och du tror inte att det kan vara så att folk behåller dom för att dom är bra istället för att sälja dom på blocket. Dessutom är kåpor eller att den går bra viktigast? min poäng var att det går alltid att lösa med delar till en moppe. men om man lägger 20k på en CH så kan man väl lägga lite tusenlappar på delar om nåt pajar
Vad ska jag skärpa mig med? Det var du som la en spydig kommentar helt i onödan.

Såklart det går att lösa.. Finns säkerligen många delar som passar någorlunda bra men det var inte de som var poängen. Originaldelar finns det ytterst lite begagnat och nytt är dyrt samt säljs inte mycket i Sverige.

Och ditt sista argument var bara för gulligt. Om mor, far eller du sparat ihop till en fin moppe för 20 k, skulle du vilja punga ut ¨några tusenlappar¨ på delar då när du redan lagt 20k? När det finns mycket mer delar för några hundringar på blocket etc?

Eftersom Ch är en rätt ny hoj och ovanlig hoj så finns det inte lika mycket grejer till dom, det säger väll sig självt?
Drac etc som funnits och varit likadan i 15 (?) år finns det mängder med delar till, folk har smällt, plockat delar till andra hojar, sålt av vissa delar för att dom inte behöver dom osv. säger inte att man ska ha Drac för det men delar är lättare att få tag i.

Postat: 26 mars 2014, 16:51
av TheFlyingFin
N vän har en CH och det är nog det värsta jag sett att hitta delar till den :P han sökte dekalerna i flera månader, tur hade hans bror som han köpt då han hade den. Kåpor finns ingenstans alls, och ja. Det mesta i utseende väg är TOTALT omöjligt att hitta.

Postat: 26 mars 2014, 16:51
av p4ck
Simon_14 skrev:
BetandeMax skrev:
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.

Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???
Förlåt för att man frågar då mister perfekt, undrar för att jag hitta en moppe som hade kvar orginal cylinder men ej veven...
Att veven är gjord för 80cc säger inte så mycket. Är det längre slaglängd däremot får din moped mer cc. (Så lätt är det väl inte, men grovförklaring)


Angående moppen ifråga så KÖP!!! En ram från en husqvarna 125 och samma upphängning, kombinerat med AM6 motorn. Odödligt jävla maskin! En kompis har en sån och han är så rånöjd över den. AM6 tål mycket pisk också för den delen!