Aerox kick fastnar I variatorn. (Typ)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Bult3n
Elmoped

Aerox kick fastnar I variatorn. (Typ)

Inlägg av Bult3n »

Problemet är exakt vad titeln säger. Typ..
Okej, såhär är läget asså, har inte haft några större problem med kicken innan, har bara varit lite sådär att den inte ville åka tillbaka, men nu då så i fredags faktiskt så lämnade jag in moppen på 1700 mils service på Bike i Trollhättan. Fick tillbaka den och den fungerade bra som fan.

Dock då imorse när jag skulle starta den för att åka te skolan var batteriet lite slött så nu då när jag skulle kicka moppen så starta den utan problem men kicken stannade där nere, den dog rätt snabbt och lätt jävligt illa dom få sekunderna den var igång. Nu då så lossade jag på variator kåpan och hittade problemet. Tror jag. (90% säker)

Såhär ser den ut när jag lossar på kåpan och ska kolla felet. Typ.. tror jag.

Bild

Fast egentligen vill jag ju dock att den ska se ut såhär

Bild

Som ni ser så åker ju kickdrevet upp.

Vad gör jag? Hjälp uppskattas! :lol:
Smashing!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Den ser fin ut,

Anledningen till att kicken fastna där nere kan ju va att kickfjädern kan va slut

Du har inte testat o smörja runt fjädrarna och ev kick axeln så kanske den åker upp lättare?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Bult3n
Elmoped

Inlägg av Bult3n »

Arkstar skrev:Den ser fin ut,

Anledningen till att kicken fastna där nere kan ju va att kickfjädern kan va slut

Du har inte testat o smörja runt fjädrarna och ev kick axeln så kanske den åker upp lättare?
Jag kanske inte var tillräckligt specifik när jag förklarade.
Kicken verkligen fastnar där nere så jag måste skruva loss kåpan för att ens få upp den. Tror inte lite smörjning hjälper.
Smashing!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Bult3n skrev:

Kicken verkligen fastnar där nere så jag måste skruva loss kåpan för att ens få upp den. Tror inte lite smörjning hjälper.
Hmm har jag fattat rätt så när du kickar så startar den men kicken fastnar där nere vilket gör att den rasslar som fan i variatorn?

Har haft det problemet men vet dock inte hur man ska lösa de så det resulterade med att jag köpte en annan begagnad variatorkåpa och det löste sig med de..
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Bult3n
Elmoped

Inlägg av Bult3n »

Arkstar skrev:
Bult3n skrev:

Hmm har jag fattat rätt så när du kickar så startar den men kicken fastnar där nere vilket gör att den rasslar som fan i variatorn?

Har haft det problemet men vet dock inte hur man ska lösa de så det resulterade med att jag köpte en annan begagnad variatorkåpa och det löste sig med de..
Nästan rätt, den fastnar där nere, sen dör moppen.
Smashing!
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Köp en ny kickaxel/fjädrar så får du se
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Köp en ny kickaxel/fjädrar så får du se
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

om det hände efter du lämnade in den på service kan du be dem att laga det då det är dem som orsakat problemet
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Skriv svar