Min misstanke är att packningen är paj, är det riskapelt att kör när det är så? Jag har inte märkt att den går sämmre men den är svår startad.
Edit: det är en Derbi Senda 99
svårstartad, läcker vatten, betyder bara en sak, du måste byta packingar! man ska egenteligen byta varje gång man tar av cylindern. köp en sotningssats från twostroke.seDerbi_senda04 skrev:Hej!:) I höstas så skulle jag kolla på hur min cylinder och kolv såg ut, det såg bra ut men efter att jag hade satt ihop allt så sprutade det utt vatten överallt vid topplocket. Först så trodde jag att jag inte hade dragit åt bultarna ordentligt, så efter att ha dragit det lite extra så slutade det att spruta men det försvinner vatten hela tiden när den får stå och när jag kör.
Min misstanke är att packningen är paj, är det riskapelt att kör när det är så? Jag har inte märkt att den går sämmre men den är svår startad.
Edit: det är en Derbi Senda 99
Derbi_senda04 skrev:Okej, Packiningarna kommer förhoppningsvis idag. När jag byter packningarna ska även byta oljan i växellådan? för min styvfar sa att den kan ha kommit ner vatten dit :/