problem med kicken, Derbi 08

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

problem med kicken, Derbi 08

Inlägg av TheFlyingFin »

Tja! Håller på och sätter ihop motorn, men får inte kicken rätt. Kannnån vänlig själ fixa en bild på hur fjädrorna ska sitta vid kicken? Hittar inget efternen snabb googling och får det inte att stämma. Kickaxeln kom tyvärr med då jag tog loss blockhalvan så jag han aldrig se hur det skulle sitta :P lite bråttom så snälla hjälp dnabbt! Problemet är att kicken bara går ner utan att fjädern drar tillbaka den! Det börja efter att jag drog runt veven efter jag lagt ihop den, kan det ha skadat den? Drog runt motorn bakvägen :P öppna motorn med växeln i i misstag så kicken dras också runt med veven .

Hjälp!!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Re: problem med kicken, Derbi 08

Inlägg av Agge0102 »

TheFlyingFin skrev:Tja! Håller på och sätter ihop motorn, men får inte kicken rätt. Kannnån vänlig själ fixa en bild på hur fjädrorna ska sitta vid kicken? Hittar inget efternen snabb googling och får det inte att stämma. Kickaxeln kom tyvärr med då jag tog loss blockhalvan så jag han aldrig se hur det skulle sitta :P lite bråttom så snälla hjälp dnabbt! Problemet är att kicken bara går ner utan att fjädern drar tillbaka den! Det börja efter att jag drog runt veven efter jag lagt ihop den, kan det ha skadat den? Drog runt motorn bakvägen :P öppna motorn med växeln i i misstag så kicken dras också runt med veven .

Hjälp!!
https://www.youtube.com/watch?v=adaf8KL2JNU
Användarens profilbild
tele444
Elmoped

Inlägg av tele444 »

Ta i lite det håller! :lol: :lol:
Derbi Senda baja 125a -> projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58881
125cc
mikuni vm 20mm
limited edition gaffel, dubbla bromskivor
BILTEMA ljuddämpare
15/50 org->14-48
Wheeliemeters-50m
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Kan säga att det inte höll :D haken som kickfjädern skulle va runt gick av xD kemisk metall ala Würth fixar allt, och det fixade sig. Nu kvarstår bara att fixa var det läcker vatten.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar