Gilera SMT -06 cylinder frågor

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
marcoscar
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 18 maj 2013, 15:38
Ort: Göteborg

Gilera SMT -06 cylinder frågor

Inlägg av marcoscar »

Hej,
Jag har som sagt en Gilera SMT -06 som tyvärr skurit..
Jag har tidigare haft en Airsal 50cc sport på den vilket funkat kanon.
Nuvarande setup:
-Airsal 50cc sport (skuren)
-17,5 förgasare
-Gianelli 2t urpluggat
den har tidigare toppat runt 85km/h och nu kommer frågan..
Är 70cc verkligen bättrre för motorn än 50cc sport?
Är det mer värt att sätta på en 70cc än en ny 50cc sport? Vad kommer den isf toppa?

/Marcus
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

mhr 80cc replica funkar kanon med gianelle 2t och är billig och din motor kom ej ta skada så länge du byter munstycke och ställer in den rätt! veven håller

annars om du är mes så ta 70cc med större munstycke (ställ in den )

90+ med mhr 100+
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

vad jag har märkt så sliter en 50sport mer på motorn, då den varvar ganska mycket, när en 70cc airsal är lite mer "tam", det beror självklart på om den är portad eller inte, men som david96 säger, en mhr replica 80cc med gianelli ger gött med effekt, annars satsa på en airsal 70cc
marcoscar
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 18 maj 2013, 15:38
Ort: Göteborg

Inlägg av marcoscar »

Hur vet jag om veven gått?
sweeken
Avstängd
Inlägg: 107
Blev medlem: 30 april 2011, 08:45

Inlägg av sweeken »

marcoscar skrev:Hur vet jag om veven gått?
Kollar om vevstaken glappar upp-ner. (Eller är sne)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Beroende om en 70cc gör mindre skada eller inte beror helt på vad för 50cc som satt innan samt vilket avgasrör som används. 80cc barkit är nog bättre. Då ;MHR blir sönder strypt av röret. Bättre å ha nått med lägre avgasduration då. Så man får lite trevligare motor :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

potog skrev:Beroende om en 70cc gör mindre skada eller inte beror helt på vad för 50cc som satt innan samt vilket avgasrör som används. 80cc barkit är nog bättre. Då ;MHR blir sönder strypt av röret. Bättre å ha nått med lägre avgasduration då. Så man får lite trevligare motor :)
de är ju inte kubiken som dödar en vev. de är varvtalet.

vet själv att MHR replica har ganska låg avgasdur. 180 typ. och att den går riktigt fint på hela registret med gianelli eller Sp.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Skriv svar