tja jag har nu bestämt mig för att skaffa 70cc eller 50cc sport till min slider jag vill ha så diskret som möjligt därför kommer jag använda mig av ett avstrypt orginal rör. jag vill ha topp på cirka 70km/h de jag hade tänkt ha är urpluggat orginal rör,dragen vring ,lättare vikter, och någon 50 sport eller 70cc och större munstycken eller 17,5mm fögasare, vilken cylinder ska man satsa på 70cc eller 50cc sport malossi eller polini sport eller airsal osv om jag byter cylinder måste jag byta reeds och inusug och massasånt eller funkar orginal grejerna. endast säriösa svar mvh
Jag tycker 50cc sport är lika värt som pärlor åt svin... Sen om du behöver byta nåt så munstycke iaf, men hela förgasaren för bästa effekt. Resten duger gott. Röret är dock lite av ett problem, finns ju massor av rör som ser riktgit originala ut men som inte är det. Tänkt på ett sånt?
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Urpluggat original och 70cc ger gasres i alla fall. Dock går en slider bra med bara urpluggat rör och original cylindern men om du ändå ska köpa ny cylinder så är de väll mer värt med 70cc sen kan du alltid gå tillbaka till original cylindern om du vill köra på 50cc igen
rasmusborg skrev:Urpluggat original och 70cc ger gasres i alla fall. Dock går en slider bra med bara urpluggat rör och original cylindern men om du ändå ska köpa ny cylinder så är de väll mer värt med 70cc sen kan du alltid gå tillbaka till original cylindern om du vill köra på 50cc igen
menar du att framhjulet lufter med bara gas, med urpluggat och 70cc? :O
rasmusborg skrev:Urpluggat original och 70cc ger gasres i alla fall. Dock går en slider bra med bara urpluggat rör och original cylindern men om du ändå ska köpa ny cylinder så är de väll mer värt med 70cc sen kan du alltid gå tillbaka till original cylindern om du vill köra på 50cc igen
menar du att framhjulet lufter med bara gas, med urpluggat och 70cc? :O
kör på 70cc, du kommer knappast bli besviken över prestandan.
som sagt så är ju detta mer diskret än ett trimrör men det finns ju rör som ser någorlunda lagliga ut men är ändå trimrör.
men hur stor skillnad är de på orginal 50cc och 50cc sport? jag har torskat en gång innan fick 6 månader indraget så jag vill inte att den ska gå över 65-70 vill inte hålla på o köra ifrån polisen längre men vill ändå inte köra orginal så blir jag tagen får jag stå mitt kast osv men vilken 50cc sport är bäst?, ska jag byta till 17,5mm förgasare eller köra oginal o byta upp som fan i munstycke?
oscaee skrev:men hur stor skillnad är de på orginal 50cc och 50cc sport? jag har torskat en gång innan fick 6 månader indraget så jag vill inte att den ska gå över 65-70 vill inte hålla på o köra ifrån polisen längre men vill ändå inte köra orginal så blir jag tagen får jag stå mitt kast osv men vilken 50cc sport är bäst?, ska jag byta till 17,5mm förgasare eller köra oginal o byta upp som fan i munstycke?
Beror på vilken sportcylle du köper, vissa ger rätt stor skillnad men dom flesta går ung som original gör, dvs knappt någon skillnad
Tycker att du ska köra på en 17,5 och en snäll 70 cc men urpluggat originalrör. Du får en fin effekt, det är diskret och det låter inte mkt mer än tidigare
BetandeMax skrev:Kör urpluggat, dragen V-ring och 50cc sport... då kommer du upp i 70 och med sliders behöver man inte 70cc
man vill ha kraften när man stuntar, inte varven.
Fast en slider är ju så lätt att du kan stunta med i stort vilket setup som helst egentligen. Det jag tänkte på var att han ville ha toppfarten 70km/h...
Däremot håller jag med dig att det kanske inte är så bra setup med stunt med jag tänkte att med slider spelar det ingen större roll. plus man kan bara byta kopplingsfjädrarna till hårdare så går det alldeles utmärkt.
BetandeMax skrev:Kör urpluggat, dragen V-ring och 50cc sport... då kommer du upp i 70 och med sliders behöver man inte 70cc
man vill ha kraften när man stuntar, inte varven.
Fast en slider är ju så lätt att du kan stunta med i stort vilket setup som helst egentligen. Det jag tänkte på var att han ville ha toppfarten 70km/h...
Däremot håller jag med dig att det kanske inte är så bra setup med stunt med jag tänkte att med slider spelar det ingen större roll. plus man kan bara byta kopplingsfjädrarna till hårdare så går det alldeles utmärkt.
stunta med dragen vring o urpluggat org rör de gör jag nu och de funkar hur bra som hällst de ända är att jag vill ha lite högre topp än 55-65 då tänkte jag att en 50 sport skulle funka bra och duga för mig. vilken cylinder ska jag köpa och ska jag bestycka org förgasaren eller skaffa en 17,5mm förgasare ??:)
Du behöver ingen 17.5mm då det inte kommer att ge effekt för 50cc sport men gå in på twostroke och kolla din slidermodell. Själv har jag airsal 50cc sporcylle på min beta och den ger helt ok med ökad effekt om man inte vill ha allt för mycket trim.
BetandeMax skrev:Du behöver ingen 17.5mm då det inte kommer att ge effekt för 50cc sport men gå in på twostroke och kolla din slidermodell. Själv har jag airsal 50cc sporcylle på min beta och den ger helt ok med ökad effekt om man inte vill ha allt för mycket trim.
Klart det kommer bli skillnad med större förgasare..