Sida 1 av 1

Bästa 80cc setupen för Derbi?

Postat: 14 mars 2014, 21:57
av Roxx_Oggster
tjena!
ska skaffa mig en Derbi Senda x-treme 06 (eller nyare) då undrar jag vilken fulla setup ni hade rekommenderat (oberoende priser) så tänk er bästa setupen till en malossi MHR TEAM 80cc som cylinder och bygg en setup där ifrån.
har själv gjort en här:
cylinder: Malossi - Cylinderkit (MHR TEAM) 80cc (PIA)
Rör: Malossi - Avgassystem (MHR Supermoto)
förgasare: Stage6 - Förgasare (R/T PWK) 28mm
kopplingsfjädrar: Malossi - Kopplingsfjädrar (Racing) (DER/PIA)
Lamellsats: Metrakit - Lamellsats (MRD, Racing) DER/PIA
drev: TNT - Drevkit 420 Senda
Membran: Malossi - Membran (VL17) MHR (AM6 - DER / PIA)

Passar allt dethär ihop kan ni kanske börja med o svara på?... ;)
kan inte så mycket om crossmoppar så :/

men om ni har några andra värsting setupar som ni vill rekommendera så är jag öppen för förslag :D
tack på förhad hajhaj :D

Postat: 14 mars 2014, 22:00
av david96
skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar

Postat: 14 mars 2014, 22:05
av Roxx_Oggster
david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...

Postat: 14 mars 2014, 22:12
av david96
Roxx_Oggster skrev:
david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...

det är lätt som en plätt, mycket lättare än att byta vev iallafall och kostar ca 200 om du lämnar in och en airsal 88 och bra billigare och bättreamma effekt

Postat: 14 mars 2014, 22:13
av Roxx_Oggster
david96 skrev:
Roxx_Oggster skrev:
david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...

det är lätt som en plätt, mycket lättare än att byta vev iallafall och kostar ca 200 om du lämnar in och en airsal 88 och bra billigare och bättreamma effekt
men om jag ändå ska fräsa upp grejjerna köper jag en parmakit 95cc cylinder ;) :P

Postat: 15 mars 2014, 00:47
av hampe101
Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit! :)

http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g

Postat: 15 mars 2014, 02:06
av LennartTuning
parmakit cylindrarna ska du ge fan i om du inte vill ha en massa problem.

jag hade också satsat på airsal 88.

du behöver inte porta för att veven ska få plats. bara för att cylinderfoten ska gå ned :)

sånt kan vilken erfaren portare som helst lösa, om han nu sysslar med portning och modifiering av motorblock.

Postat: 15 mars 2014, 09:34
av Roxx_Oggster
LennartTuning skrev:parmakit cylindrarna ska du ge fan i om du inte vill ha en massa problem.

jag hade också satsat på airsal 88.

du behöver inte porta för att veven ska få plats. bara för att cylinderfoten ska gå ned :)

sånt kan vilken erfaren portare som helst lösa, om han nu sysslar med portning och modifiering av motorblock.
ja där finns en portare som bara bor några mil bort så jag kan fråga han vad han kan göra...

Postat: 15 mars 2014, 09:36
av Roxx_Oggster
hampe101 skrev:Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit! :)

http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g
den värkar ju vara riktigt grym! det ända viktiga är att den hyar bra toppfart så jag kan sticka från polisen om dom får syn på mig;)

Postat: 15 mars 2014, 09:50
av derix
Om jag fick rekomnedera till vilket pris som helst så måste jag hålla med hampe bidalot 94ccn ska ha otroligt mycket power. Synd bara att den inte kan köpas i sverige.

Annars skulle jag vilja så ett slag för en portad Brk 88cc samma som airsalen fast med 2 delat toplock ^^

Bidalot:
https://www.youtube.com/watch?v=vSH8KNR1wxQ

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-b ... a7393.html

Brk:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=30809

Postat: 16 mars 2014, 12:15
av hampe101
Roxx_Oggster skrev:
hampe101 skrev:Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit! :)

http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g
den värkar ju vara riktigt grym! det ända viktiga är att den hyar bra toppfart så jag kan sticka från polisen om dom får syn på mig;)
Jodu, de är väl ~27hk oportat, om du har allt t.ex. förgasare, avgasrör osv :)

Postat: 16 mars 2014, 12:28
av gilerahjärnan
bara för att du har högre kubik betyder inte att den är bättre, bidalots 80 kubikare är mycket mer prövad, och ger mer effekt än 94ccn, dock så kostar den snäppet under 5k också.

edit: http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... label.html