Derbi Senda xtreme 08 varvar utav helvete

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
hempyyy
Elmoped

Derbi Senda xtreme 08 varvar utav helvete

Inlägg av hempyyy »

Nu har min Derbi börjat gått dåligt igen, det började igår efter jag hade kört i kanske 15 min och sen stog den parkerad i kanske 20 min och då när jag startade den varvade den mycket mer än innan på tomgången men det har gått och kört bara man inte står still och har kopplingen inne för länge, den varvar bara när man står i neutral eller med kopplingen inne btw. Iaf så nu har den börjat ligga på väldigt höga varv så fort jag startar den och jag vet inte vad jag ska göra har skruvat på luft/bränsleskruven men det händer ingenting när jag skruvar, har också smörjt gasvajern och det fungerade inte heller vad ska jag göra?
....
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

kolla efter tjuvluft
hempyyy
Elmoped

Re: Derbi Senda xtreme 08 varvar utav helvete

Inlägg av hempyyy »

hempyyy skrev:Nu har min Derbi börjat gått dåligt igen, det började igår efter jag hade kört i kanske 15 min och sen stog den parkerad i kanske 20 min och då när jag startade den varvade den mycket mer än innan på tomgången men det har gått och kört bara man inte står still och har kopplingen inne för länge, den varvar bara när man står i neutral eller med kopplingen inne btw. Iaf så nu har den börjat ligga på väldigt höga varv så fort jag startar den och jag vet inte vad jag ska göra har skruvat på luft/bränsleskruven men det händer ingenting när jag skruvar, har också smörjt gasvajern och det fungerade inte heller vad ska jag göra?
kan tillägga att den ligger på maxvarv dvs 10 000rpm på tomgången
....
hempyyy
Elmoped

Inlägg av hempyyy »

GurkMarmelad skrev:kolla efter tjuvluft
lite svårt att kolla eftersom den inte kan gå upp i mer varv än vad den ligger i på tomgång
....
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

hempyyy skrev:
GurkMarmelad skrev:kolla efter tjuvluft
lite svårt att kolla eftersom den inte kan gå upp i mer varv än vad den ligger i på tomgång
har du testat att skruva på tomgångsskruven?
Pattepro1
Elmoped

Inlägg av Pattepro1 »

Hej, har samma problem som du, undrar vad du hade för lösning, håller på att få gråa hår.

Med vänlig hälsning,
Patricia
Skriv svar