"Bästa" drevningen till Mk Thrower

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög

"Bästa" drevningen till Mk Thrower

Inlägg av Jacke07 »

Tjena! Jag kör en Derbi Senda och jag är sjukt missnöjd med min drevning och det är för att den är så sjukt slö när det blåser lite ute eller om det är en uppförsbacke, jag hade 13/70 förut sen hade jag ett drev hemma som jag tror var 46? Och då bytte jag det och den är skön när det inte blåser eller så.. Men jag vill ha så den inte är så jäkla slö.

Så vad ska jag göra? Ska jag ha 56 i bak? Den toppar 90-100 enligt mätaren, har inte mätt med gps men jag vill att den ska orka men endå gå fort :([/i]

Ostrypt cdi, Mk thrower
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Derixx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Derixx »

Detta ska egentligen vara i drevnings tråden men den optimala dreviningen för ett rör brukar vara 13/53. Så testa det, tror att 46 bak är alldeles för litet.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Jag kör med 12/53 och axxet är helt sjukt och man klarar backar på 6:an om man redan har fart. Men toppen ligger på 70ärliga om man varvar ur 6:an helt. Jag ska nog byta till 13 kuggat framdrev som ligger här hemma så att jag inte behöver varva satan på plan mark ifall jag vill köra fort. Men om du vill ha både bra topp och axx så kör på 13/53 eller om du vill ha sjukt axx men ändå bra toppfart så kan fu köra med 12/53.

Derbi Senda xtreme 2005
Cdi stryper vid 10k
Mk thrower
Resten är original
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jacke07 »

GurkMarmelad skrev:Jag kör med 12/53 och axxet är helt sjukt och man klarar backar på 6:an om man redan har fart. Men toppen ligger på 70ärliga om man varvar ur 6:an helt. Jag ska nog byta till 13 kuggat framdrev som ligger här hemma så att jag inte behöver varva satan på plan mark ifall jag vill köra fort. Men om du vill ha både bra topp och axx så kör på 13/53 eller om du vill ha sjukt axx men ändå bra toppfart så kan fu köra med 12/53.

Derbi Senda xtreme 2005
Cdi stryper vid 10k
Mk thrower
Resten är original
Jag hade ju 12/70 och hade världens axx, men ingen toppfart, den drog 70 och jag fick växla som en idiot, jag vill att den ska gå runt 80-90 med bra axx så :(
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Skriv svar