Hallå i stugan
Jag har en liten mesig fråga till er som råtrimmar.
Vad gör ni när ni ser typ människor med barnvagnar och pensionärer alltså då menar jag med ljudet från moppen. Är ni snälla o stänger av moppen eller fortsätter ni att gasa på.
Freppefreak skrev:Hallå i stugan
Vad gör ni när ni ser typ människor med barnvagnar och pensionärer alltså då menar jag med ljudet från moppen. Är ni snälla o stänger av moppen eller fortsätter ni att gasa på.
Freppefreak skrev:Hallå i stugan
Och funkar avgasbandage bra mot ljud?
släpper rullen tills man e förbi
Så brukar jag också göra , fast det kan ju låta mycket ändå :-/
Man ser till att moppen är så tyst som möjligt och kör (alltid!) lugnt när det finns folk i närheten. Så länge man undviker att irritera folk i onödan brukar man slippa det mesta av de problem dom annars skulle kunna ställa till med.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Jag släpper gasen och bromsar in så moppen går ner i varv och sen till sist när dem är förbi gasar jag sakta på
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Släpper rullen och varvar ner, om dom blänger blir det fullt ös för då kan dom dra åt helvete då jag ändå var snäll och varva ner där jag faktiskt får åka!
rärox skrev:Släpper rullen och varvar ner, om dom blänger blir det fullt ös för då kan dom dra åt helvete då jag ändå var snäll och varva ner där jag faktiskt får åka!
Jag råtrimmar inte men jag skriver ändå. Jag varvar ner så mycket jag kan och saktar ner för att inte störa/skrämma eller göra personerna arga. Jag har oftast stor respekt för barnfamiljer och barn eftersom de kan bli rädda etc.
Man kan också tänka att det är dumt att irritera folk ifall de kanske ringer till polisen
Men det jag är mest nyfiken på är avgasbandaget, går mopppar lika tyst som dom gör original. Eller blir den bara lite tystare.
Har börjat trimma lite smått nu och är detta något ni kan rekommendera?
Men det jag är mest nyfiken på är avgasbandaget, går mopppar lika tyst som dom gör original. Eller blir den bara lite tystare.
Har börjat trimma lite smått nu och är detta något ni kan rekommendera?
Den kommer ju i alla fall låta minder med bandage på än när du kör utan, kanske inte så jättestora skillnader men något mindre lär det väl ändå låta
Röret blir varmare, så du behöver inte jobba upp arbetstempen lika mkt.
Passar därför fint till race, dock om du åker en längre sträcka så kan det vara nackdel att det blir varmare..
Om du bara kör ett lager så dämpar det nog inte super mkt, gör du som David96 och tar 20 lager över hela kröken så blir det nog rätt mkt tystare