Tjenare allihopa! Nu är det så att jag och 2 polare skulle kolla på en annan polares moppe som plötsligt inte orkar varva ut. Det låter som ett varvstopp när man varvar upp den. Han vet själv inte vad det sitter på moppen men den har varvat ut och så tidigare. Jag själv tror att det är cdin som stryper ''varvstopp?'' eller ngt liknande men han tror att den ska vara ostrypt eftersom att den har varvat ut tidigare.Han blandar i tanken själv
Setup:
Gianelli rör
större munstycke såklart
sportluft
ostrypt cdi?
racing vev
det är en 50cc cylinder men ej org
Har även filmat: OBS de blir samma grej när man kör!
Rexxy skrev:Så brukar dom bete sig när den får för lite soppa. Prova med större munstycken som ett test!
Inge tjuvluft någonstans? Spricka i insug, filter m.m.
Okej ska testa med ett större munstycke i helgen men det känns ändå konstigt för att detta munstycket funkade innan det kan det kanske vara ska kolla lite efter sprikor m.m
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Rexxy skrev:Så brukar dom bete sig när den får för lite soppa. Prova med större munstycken som ett test!
Inge tjuvluft någonstans? Spricka i insug, filter m.m.
Okej ska testa med ett större munstycke i helgen men det känns ändå konstigt för att detta munstycket funkade innan det kan det kanske vara ska kolla lite efter sprikor m.m
Startgas och håll koll på om varvtalet stiger
Inte rätt in i luftfiltret bara för du sprutar du rätt in i motorn
Jag tror inte att det beror på CDI-strypning, låter inte som att den hinner komma upp i det spärrade området, 10k/rpm på sendan om jag inte missminner mig?
Det sitter väl en varvmätare på mopeden? Vid vilket vartal börjar den hålla på såhär? Är det något som är nyligen bytt på mopeden?
someone skrev:Jag tror inte att det beror på CDI-strypning, låter inte som att den hinner komma upp i det spärrade området, 10k/rpm på sendan om jag inte missminner mig?
Nej, det är inte den vanliga CDI-strypningen som är problemet.
MEN det kan vara att CDI-boxen har gett upp som gör att den beter sig sådär. Bara bööar och misständer utav bara helvete.
Både min och polarns Derbi har blivit exakt sån där, och då har det varit CDI-boxen som helt enkelt gett upp.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jag håller med CaToXXo det låter som att cdi-boxen har gett upp! att den typ misständer, min kompis hade detta problem och då var det bara att kolla att alla kablar satt på rätt plats!
someone skrev:Jag tror inte att det beror på CDI-strypning, låter inte som att den hinner komma upp i det spärrade området, 10k/rpm på sendan om jag inte missminner mig?
MEN det kan vara att CDI-boxen har gett upp som gör att den beter sig sådär. Bara bööar och misständer utav bara helvete.
Både min och polarns Derbi har blivit exakt sån där, och då har det varit CDI-boxen som helt enkelt gett upp.
Okej vi testar en annan
CaToXXo skrev:
Okej vi testar en annan
Säg till om ni fixar de för har samma problem:)
Jajemen!