Sida 1 av 1

Trimmad Rieju rrx går lite halv dåligt

Postat: 14 februari 2014, 14:53
av Andreas Anderberg
Gör en ny tråd eftersom detta handlar om något helt annat än min förra tråd.
Jag har nu plockat väck pluggen i avgasröret och bytt upp till 94 i munstycke.

När jag gasar så går det bra i första och 2:a växeln. men i tredje så om jag drar full gas händer inte ett skit. Drar jag gasen halvvägs så accelererar den som den ska, samma sak händer i 4:an 5:an. någon som vet varför?
Kommer upp i cirka 70km/h

2. Efter jag stannat och stängt av motorn ryker det ur avgasröret, det är väldigt varmt. Är det normalt?

3. Det rinner lite bensin ur den stora skruven under den svarta behållaren där munstycket är. hela tiden... (jag har stängt av bensinkranen nu så slutade det givetvis. ) Vilken skruv ska man skriva på för att det ska sluta?

4. Hur kollar jag färgen på tändstiftet?
MvH:
Andreas.

Edit: Körde bara i cirka 5 minuter och röret blev väldigt varmt.

Postat: 14 februari 2014, 15:45
av Böldhare
får förmodligen för lite soppa pga att det rinner från dränerings skruven om de nu heter så.

2: inte efter 5 min
3: det är väl drenerings skruven det rinner ifrån
4: toppa den så mkt du kan stäng av tändningen då. stanna skruva av tändstiftet o kolla det ska vara oboy brun för lite så är det vitt för mkt så är det svart.
:)

Postat: 14 februari 2014, 17:52
av Andreas Anderberg
och var sitter tändstiftet :O

Postat: 14 februari 2014, 20:32
av GurkMarmelad
Andreas Anderberg skrev:och var sitter tändstiftet :O
i mitten av toppblocket finns en "pinne" med en sladd som sitter kopplad till toppen av "pinnen". om du tar av sladden så ser du tändstiftet

Bild

Postat: 14 februari 2014, 20:54
av Andreas Anderberg
tack! :)

Postat: 17 februari 2014, 15:21
av Andreas Anderberg
någon som vet varför det inte går att ta av topplocket? sitter som fan och verkar som man ska skruva av det? (finns inte utrymme att skruva)

Postat: 17 februari 2014, 15:29
av Akki
Andreas Anderberg skrev:någon som vet varför det inte går att ta av topplocket? sitter som fan och verkar som man ska skruva av det? (finns inte utrymme att skruva)
Sitter fyra skruvar som håller fast topplocket i cylindern, du kan behöva skruva av motorn från ramen MEN det behöver man inte för att kolla stiftet. Det räcker med att du tar en stifthylsa eller en skiftnyckel och skruvar av stiftet.

Postat: 17 februari 2014, 15:31
av Persson97
Plocka bort tanken istället för hela motorn.

Provat att sota ur röret?