Frågor kring luftburken

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
MrCurop
Svårstartad skrothög

Frågor kring luftburken

Inlägg av MrCurop »

Tjenare!

1. Tror ni detta tar tjuvluft härifrån? Hur ska jag fixa det?

Bild
Bild

2. Vad är detta? Är det någon sorts strypning? (satt mellan luftburken och förgasaren)

Bild

Tacksam för seriösa svar!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Ja det är en strypning.

Jag skulle limma igen det eller ta packning på tub. Om inte det funkar så kan du plastsvetsa typ :D
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

LinkanTuning skrev:Ja det är en strypning.

Jag skulle limma igen det eller ta packning på tub. Om inte det funkar så kan du plastsvetsa typ :D
Vet du ungefär hur många storlekar i munstycke jag måste gå upp om jag tar bort strypningen?

Tror du inte det går att värma upp det med en tändare eller en värme pistol, så det fäster igen?
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

MrCurop skrev:

Vet du ungefär hur många storlekar i munstycke jag måste gå upp om jag tar bort strypningen?

Tror du inte det går att värma upp det med en tändare eller en värme pistol, så det fäster igen?
Testa med värmepistol.

Den där strypningen gör inte så mycket men jag skulle väll tro ca:2 storlekar större kanske :lol:
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

LinkanTuning skrev:
MrCurop skrev:

Testa med värmepistol.

Den där strypningen gör inte så mycket men jag skulle väll tro ca:2 storlekar större kanske :lol:
Tack för hjälpen!
TriqnTPH
Elmoped

Inlägg av TriqnTPH »

1. Det kan vara så att det är tjuv luft, värm eller täta.
2. Det är mässingbrickan tror inte du känner någon effekt om du tar bort den och ja det är en strypning :)
Piaggio Typhoon! (Y)

Polini - ForRace 70cc
Keihin - förgasare (PWK) 33mm
Stage6 - Luftfilter Racing Dubbell
Malossi - Koppling 107mm
Yasuni - Avgassystem Carrera 20
& Lite smått och gott
Skriv svar