Funderar också på att göra egen plåt som sitter runt styret och täcker hålet som blir vid nudebar... Några ideer?

bygghandlar har!oggew2 skrev:Vart köper man sånt då? Vad skär man med?Jonaskarlsson skrev:Köp durkplåt och skär ut själv! Lätt som en plätt
Jaha får tänka på att köpa stål då!-ReM- skrev:Durkplåt finns på Bauhaus bland annat, kanske också Beijer eller någon annan järnhandel kan jag tänka mig.
Ska du kapa till den med vinkelslip så se till att det är stål och inte aluminium. Alu är en så pass mjuk metall att vinkelslipen brukar ha fruktansvärt svårt att skära sig igenom den. Dock är ju en nackdel att stål rostar, så försök hitta rostfritt kanske eller dra ett lager klarlack över? Det där löser du
behövs det böjas?oggew2 skrev:Jaha får tänka på att köpa stål då!-ReM- skrev:Durkplåt finns på Bauhaus bland annat, kanske också Beijer eller någon annan järnhandel kan jag tänka mig.
Ska du kapa till den med vinkelslip så se till att det är stål och inte aluminium. Alu är en så pass mjuk metall att vinkelslipen brukar ha fruktansvärt svårt att skära sig igenom den. Dock är ju en nackdel att stål rostar, så försök hitta rostfritt kanske eller dra ett lager klarlack över? Det där löser du
Går det att böja sen när man har kapat det?
Tvek, dom man köper är ju böjda lite på slutet men det kanske går lika bra utan...Persson97 skrev:behövs det böjas?oggew2 skrev:Jaha får tänka på att köpa stål då!-ReM- skrev:Durkplåt finns på Bauhaus bland annat, kanske också Beijer eller någon annan järnhandel kan jag tänka mig.
Går det att böja sen när man har kapat det?