Passar dessa däck på Vivacity2?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
kAoTiK
Elmoped

Passar dessa däck på Vivacity2?

Inlägg av kAoTiK »

Hej

Undrar om det går att trycka in ett 130/70-12 fram(samma som bak org.) eller om det går att minska bredden bak lite och ta ett 120/70-12 bak?
Eller är det helt enkelt så att det blir för tajt/smalt?

Ställer denna fråga för att på MC kan man trixa lite med bredden(speciellt bak) på däcket.

MVH

kAoTiiK
TriqnTPH
Elmoped

Inlägg av TriqnTPH »

Bara att ge ett försök :lol:
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

man kan labba med bredden och profilen.

men om du byter från 120/80 till 130/80 så får du en högre profil på däcket men inte så mycke bredare. för bred fälg för det. funkar bättre på cross/sm fälgar som har en smalare fälgbana.

men de som spelar in mest är däckets ursprungliga profil.

måtten kan va likadana, men profilen kan va helt olik om man tittar på olika märken och fabrikat. fråga mig inte hur dom lyckas.

var säker på att du köper rätt storlek på däcken för ja har för mig att nya vivacity har 13"
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
kAoTiK
Elmoped

Inlägg av kAoTiK »

Hej

Inte den senaste vivacityn med "rymdfront" utan den fram till -07/08 någonting...
Den har 12" fälgar fram och bak, däcken i org. utförande har 120/70-12" fram och 130/70-12" bak.

De specifika däcken jag har i åtanke är Schwalbe Iceman Dubbade 130/70-12" och Maxxis Dubbade 120/70-12".
Hoppas någon har erfarenhet av dessa och kan säga om de blir för breda respektive smala eller om det fungerar bra.

Tacksam för svar!
Skriv svar