Tjenare!
Har beslutsångest, ska köpa mig en moppe till ett litet projekt. Grejen är den att jag inte vet vad jag ska köpa för moppe, har siktat in mig på både Rieju RRX & Beta RR (Nyare modell).
Tycker båda kan bli så sjukt snygga när dem är klara och kan därför inte bestämma mig för vad jag ska köpa. (Denna moppen kommer även vara min tills jag växer ifrån moppeåldern)
Så jag vänder mig till er för ett hopp om att någon av er kan ändra min uppfattning om varför jag ska köpa "den" istället för "den".
(Länka gärna en bild på en moppe ni tycker är snygg. Denkans beta & Torskens RRX vet jag redan om)
TACK!
Senast redigerad av Nixxen den 29 januari 2014, 21:59, redigerad totalt 2 gång.
Om jag var du skulle jag köpa beta alla dagar i veckan eftersom jag tycker den är mycket snyggare än RRXen fast det är väl inte så mycket förutom ramen som skiljer dom åt, beta väger lite mindre men.... Tror du skulle vara nöjd med både RRX och beta
Tack för svaren!
Verkar som att ni överväger beta istället för Rieju, så det ska jag tänka på. Men jag tänker passa på att fråga här, vilken moppe av dessa två går bäst urpluggat? (Ska inte trimma överdrivet, bara så den går lite snabbare)
Och nej Speedway, någon veteranare kommer det tyvärr inte bli då jag inte har lust att köra runt på en sådan resten utav moppetiden
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Verkar som att ni överväger beta istället för Rieju, så det ska jag tänka på. Men jag tänker passa på att fråga här, vilken moppe av dessa två går bäst urpluggat? (Ska inte trimma överdrivet, bara så den går lite snabbare)
Och nej Speedway, någon veteranare kommer det tyvärr inte bli då jag inte har lust att köra runt på en sådan resten utav moppetiden
båda går typ lika bra urpluggade och är lika lätta att plugga ur. jag tycker ändå beta e godare. lätta som tusan
hellre mrx/smx än rrx.
mrx/smx har mjukare sadel, länksystem, rejäla ekerfälgar och är lättmeckade, beta är dock en bra hoj det med, men har en viss kärlek för mrx
moppenissen96 skrev:Köp en scooter, tycker det är ganska opraktiskt att växla och man tröttnar med tiden…..
Sålde min aerox för växlat, sjukt tråkigt att bara gasa och bromsa!
Vad är charmen i att växla 6 gånger på 50km/h?
Hur många kör i 50? Jag håller med, ser lite fånigt ut. Plus att det är lite roligare att drifta i snö med scooter Trillar man med en Cross/Sm får man hela över sig och det gör fett ont
Pasha skrev:
Sålde min aerox för växlat, sjukt tråkigt att bara gasa och bromsa!
Vad är charmen i att växla 6 gånger på 50km/h?
Hur många kör i 50? Jag håller med, ser lite fånigt ut. Plus att det är lite roligare att drifta i snö med scooter Trillar man med en Cross/Sm får man hela över sig och det gör fett ont
eller så använder du dina ben för att stödja både dig och crossen så du inte ramlar?