Verkar som jag också blivit lurad av samma person.
Första gången jag besöker den här sidan, hittade den genom att googla på "
micketradera@hotmail.com".
Jag lade in en annons på sweclockers.com om att jag ville köpa en speciell AM3 processor (datorkomponent). En person som kallar sig "micke eriksson" svarade från IP-adressen 213.114.188.138 och mailen "
micketradera@hotmail.com" och sa att han hade en processor att sälja för 300:-. Processorn fanns enl. honom i Karlstad och jag bor i Göteborg så vi kom överens om att han skulle skicka den mot betalning till hans konto.
Nu var det en vecka sedan han sa att han skickade paketet, han sa att han använde postens tjänst "skicka lätt" i vilken ingår att mottagaren får ett mail när paketet lämnas in. Jag har inte fått något brev, paket eller ens mail om att något paket har lämnats in. Han svarar heller inte längre på mail trots att jag upprepade gånger frågat om kollinummer.
Antar att jag med största sannolikhet blivit lurad. Jag brukar aldrig köpa grejer som jag inte kan hämta själv men just denna processorn jag behövde är ganska ovanlig och väldigt svår att hitta om man inte letar i hela landet, och utan den är min dator värdelös, så kände mig tvungen.
Har nu skickat ytterligare ett mail till honom och bett honom höra av sig om han inte vill att jag ska se det som att han lurat mig, men befarar att jag inte kommer får något svar på det heller.