VEVPARTI SAMT SPORTLUFTFITLER

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
furiapojken04
Elmoped

VEVPARTI SAMT SPORTLUFTFITLER

Inlägg av furiapojken04 »

tjena! nu äre så här att min furia har jag plockat ner i delar och i motorn fanns de vatten me olja för de har kommit in när jag lackade alla bultar :/ iallafall! jag beställde veparti racing naruku eller vad skiten heter och ett sportluftfilter samt packingar, kolvringar, ramlager osv. men frågar är vad kommer min furia att toppa tror ni ifall jag byter veparti original till en racing veparti samt sportluftfilter..? min gjorde 80 med mk rör o urpluggat men med racing vev och luftfilter vad kommer den o göra tro?

hade gött :D
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Din moppe kommer inte öka pga att bytet av vevparti och sportluftfilter kommer inte göra någon skillnad förutom att dra mer soppa och låta högre.
toppfart blir samma dock kanske vinner du 2-3 km på sportluft.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

du vinner ingenting på att byta det där
furiapojken04
Elmoped

Inlägg av furiapojken04 »

aha okej :/ men de står på racingplanet att den ska göra mer effekt vilket gör så att elden inuti kolven sprängs tidigare än den ska? :S :P
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

furiapojken04 skrev:aha okej :/ men de står på racingplanet att den ska göra mer effekt vilket gör så att elden inuti kolven sprängs tidigare än den ska? :S :P
Då är det en längre vevstake men det kmr bara nöta ner kolven så du får byta den sen!
Visst du kanske vinner på de eftersom den är balanserad (bättre balanserad) men då ska du nog allt ha en bättre setup...en bra mycke bättre!
Låst