Flottörsprinten borta, ståltråd istället?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
TriqnTPH
Elmoped

Flottörsprinten borta, ståltråd istället?

Inlägg av TriqnTPH »

Tjena, min lärare kom fram till mig och han kan mycket om mopeder. Han fråga hur det gick med moppen då sa jag att den droppar bensin och att sprinten var borta i flottören och han svara " Jag har haft samma problem och ifall du har ståltråd istället för sprinten så kommerdet att läcka bensin" Så nu är frågan är det sant? :roll:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det är mycket möjligt. Det beror på hur tunn din ståltråd är. Jag har använt spikar i lagom dimensioner förr.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Shark Monster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Shark Monster »

Bör funka sålänge den kan röra sig utan problem :)
Visade sig att det satt en spik istället för flottörpinnen på en drac en polare köpte och det funkar prima :)
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Ståltråd blir nog i tunnaste lagret, så försök hitta t,ex, en spik i rätt dimension. Det kommer funka utan problem. :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Rexxy skrev:Ståltråd blir nog i tunnaste lagret
Det finns ståltråd i många olika tjocklekar. Bland annat exakt samma som originalsprinten.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Låst