Tänkte visa upp min moppe som jag kommer hålla på att göra om m.m..
det är en Beta Ark -03 "30 moppe"
HISTORIA:
Köpte den i från Göteborg efter att jag sålde min Peugeot Vivacity, sen dess har jag hållit på att bygga om den eftersom. Men bestämde mig nu att gå igenom hela moppen nu under vinter samt fixa till ramen(måla på den m.m), renovera/gå igenom motorn allmänt serva moppen med nya oljor, packningar, lager m.m
MÅL:
- Få en snygg moppe.
- Få den att gå bra.
- Få en hyfsat snabb moppe.
- Få en rolig moppe att köra.
- Ha roligt och lära mig mer.
SETUP:
- Leovince ZX-R
- Cylinder okänt ännu.
- 17,5:a
- Luftfilter.
- Ostrypt cdi.
- Kommer kanske annan vev.
- Andra vikter.
- Den är även luft konverterad.
CHASSI:
- Aerox fälgar.
- Aerox skiv distans.
- Tank i sadelboxen.
- Annat styre.
- Och lite annat.
Bilder på hela moppen innan rivningen:

Starten:
[spoiler]Mina två betor

Börjat riva betan:

Även börjat riva motorn:

UPDATE 21/01
[spoiler]Nu så har jag äntligen kluvit motorn som är ganska så skitig

Samt tänkte jag kunde slänga in någon bild på hur jag löst det med framaxeln för aerox fälgen!

UPDATE 01/02
[spoiler]Så ja, då var blocket ner plockat och tömt det på alla lager m.m + rengjort så gott det gick! Så nu ska jag se om jag kan få det blästrat så det blir finare!

UPDATE 11/03
[spoiler]Har varit lite dålig på att uppdatera, men här kommer en iallafall!

Snart kommer jag nog även lägga en beställning på cylinder, vev, nya lager runt om hela motorn, koppling, packningar och lite annat skoj!

Elen före:

Elen efter:

Ramen:

Bak fälgen:

UPDATE 23/03
Det som hänt hittills är jag lackat på ramen, monterat elen, badat blocket i citronsyra och slipat det! Börjar även dra i hop sig för att beställa sakerna då blocket är snart klart, men har dock svårt att bestämma mig om jag ska beställa polini's sport 70cc eller malossi's sport 70cc... så får se vad det blir! Här kommer bilderna!

Ramen:

Blocket i ett citronsyra bad!

Efter badet:

Hur blocket ser ut nu efter lite slipning!

Det var allt för denna gång släng gärna in en kommentar när ni ändå är här och kollar!

//Philip