Sida 1 av 1

vill inte varva ur yamaha neos

Postat: 19 januari 2014, 18:28
av NeosPoopPower
Tjäna!
Jag bytte nyligen till 70 cc på min Yamaha neos 04,och jag har stage6 pro replica rör men allt gick bra den starta sen skulle jag åka iväg på en test tur.. Det gick inte så bra den varva inte ur alls den gick på samma varv tal hela tiden sen stannade jag och stallde den på centralstödet. Då varva den ur fullt men sen åkte jag iväg igen men den varva inte ur.

Så undrar vad kan felet vara? Den varvar när den inte har någe tyngd på bakhjulet men varvar ej ur när jag sitter på och blir tyngd på bakhjulet.

Tacksamm för svar!:)

Postat: 19 januari 2014, 18:33
av 2stroke
Har du för det första ställt in förgasaren?

Om ja, har du mixtrat med vikter i variatorn?

Postat: 19 januari 2014, 23:00
av NeosPoopPower
Ne trodde inte det skulle behövas men har orginal munstycke hur mkt ska jag gå upp?

Postat: 19 januari 2014, 23:00
av Arkstar
Ja byt munstycke!
Byter du inte så kommer den skära.

Postat: 19 januari 2014, 23:02
av NeosPoopPower
Ujujuj då byter jag på engång imorgon och ser om det går bättre! Tack :)

Postat: 20 januari 2014, 09:00
av AndreWidestedt
NeosPoopPower skrev:Ujujuj då byter jag på engång imorgon och ser om det går bättre! Tack :)
Byt upp ca 20~25stl och gå neråt. Man brukar ta 10% större munstcyke vid 70cc, samt 5~10 stl större vid montering av effektrör.

Postat: 21 januari 2014, 16:52
av NeosPoopPower
okej jag har en kompis som har ett par munstycken ska testa att byta mellan några! Tack för svaren.

Postat: 26 januari 2014, 22:54
av NeosPoopPower
Helt f##k up... Kollade nu i helgen vilket munstycke som skulle kunna passa bäst. Jag började på 108 men då gick den piss så jag gick ner 2 steg hela tiden ända ner till 72 då den börja gå bra?! Hur är det möjligt att den går någorlunda bättre på 72?
Någon som vet var man ska ligga på inställningar på förgasaren?

Postat: 26 januari 2014, 22:57
av Arkstar
NeosPoopPower skrev:Helt f##k up... Kollade nu i helgen vilket munstycke som skulle kunna passa bäst. Jag började på 108 men då gick den piss så jag gick ner 2 steg hela tiden ända ner till 72 då den börja gå bra?! Hur är det möjligt att den går någorlunda bättre på 72?
Någon som vet var man ska ligga på inställningar på förgasaren?
Gör en grundinställning med luftskruven ( skruva in luftskruven helt och skruva ut ca 1 och ½ varv ut) och testa med munstycke på runt 90-95

Postat: 26 januari 2014, 23:09
av NeosPoopPower
Okej tack ska testa det:) återkommer med hur det gick!:)

Postat: 31 januari 2014, 22:34
av NeosPoopPower
Ne den vill inte gå bra nu heller.. Testade med 95 munstycke och labbade lite med luftskruven men dem gick inget bättre. Den beter sig lika dant fortfarande :/[/list]

Postat: 2 februari 2014, 22:24
av NeosPoopPower
Hittade en bidragande orsak idag cylindern satt löst... Den hade dragit tjuvluft och sånt skit.. Men cylleb klarade sig sol tur var!:) Nu beter sen sig helt annorlunda. Har tänkt byta lågfarts munstycke kan det hjälpa så jag får bra båtten drag?

Postat: 3 februari 2014, 13:38
av CaToXXo
Du har haft en jävla tur om du har kört med en lös cylinder och den fortfarande är oskadd.
NeosPoopPower skrev:Har tänkt byta lågfarts munstycke kan det hjälpa så jag får bra båtten drag?
Kan kan det göra.
Jag skulle dock testa att flytta runt nålclipset lite.
Bild

Postat: 1 maj 2014, 13:42
av NeosPoopPower
hej igen! har bytt förgasare nu till 17.5 mm. Den reagerar likadant nu med den går piss på lågfart och sen efter ett att jag åkt 10 m med full gas så axxar mopen dom fan i 3 sekunder sen dör den typ och går piss igen den ligger på samma varvtal när den går ner igen sen kan jag hålla full gas och den går inte fram alls den ligger på samma varv hela tiden.

Jag blir tokig vad ska jag göra?!
och för att få igång den måste jag hålla för skorstenen för att den ska starta
HJÄLP