Ska testaCaToXXo skrev:Hitta en fin nedförsbacke.
Sätt dig på moppen, börja rulla nerför backen, i friläge. När du har fått upp någorlunda fart så drar du in kopplingen och lägger i 2ans växel, och släpper ut kopplingen. Nu kommer motorn snurra runt. Testa att trycka in choken och jucka på gasen och kolla om den hoppar igång.
Har du bensinkranen vriden så att den är på? Samt att du vridit på nyckeln?
har du friläge i när du kickar?Draiser skrev:Tjena. Jag är en riktig noob med mopeder. Men aa min Rieju rrx vägrade starta idag. Kan inget om mopeder så jag vettefan vad som kan ha hänt osv.
JaRammeA skrev:har du friläge i när du kickar?Draiser skrev:Tjena. Jag är en riktig noob med mopeder. Men aa min Rieju rrx vägrade starta idag. Kan inget om mopeder så jag vettefan vad som kan ha hänt osv.
Vet inte vart allt sitter osvDerbi_pöjk skrev:Är den sur?
Får tändstiftet gnista? ser det bra ut?
Sitter tändhatten på? eller är det lite glapp
Finns bensin?
Får den bensin, inge väck på slangen?
prövat choka?
Har du komp? känner ett lätt motstånd när du kickar?
Kommer bensinen in i förgasaren?
Plocka isär och rengör förgasaren
Ta en fin nerförsbacke som någon nämde innan och lägg den i 2an och när du har fått lite fart släpp kopplingen ochge gas så ska den nog gå ingångDraiser skrev:Vet inte vart allt sitter osvDerbi_pöjk skrev:Är den sur?
Finns bensin?
prövat choka?
Sök på google? t.ex Rieju rrx förgasare. Då vet du hur den ser ut och sen går du ut o kollar.Draiser skrev:Vet inte vart allt sitter osvDerbi_pöjk skrev:Är den sur?
Finns bensin?
prövat choka?