Sida 1 av 1
Trimma Drd Pro 09
Postat: 14 januari 2014, 20:52
av carldrdpro
Hejsan jag undrar hur jag kan göra så min moped går i 60-65 km/h den går nu i cirkus 52km/h och då har jag filat lite någon som vet vad jag mer kan göra? vill helst inte köpa trimrör
Tack så länge
Postat: 14 januari 2014, 20:56
av Hampu
Plugga ur röret är väl det vanligaste och du når en bit över 65

Postat: 14 januari 2014, 20:56
av Derixx
Om du inte vill köpa trimrör så kan du strypa av ditt original rör (ta bort pluggen) och byta drev, rekommenderar 13-53. Byt även upp dig i munstycke cirka 10 storlekar om du tar bort pluggen i röret.
Postat: 14 januari 2014, 20:57
av carldrdpro
vad gör den cirkus då?
tack för svar
Re: Trimma Drd Pro 09
Postat: 14 januari 2014, 20:57
av Vikke2
Stryp av hela röret och dreva om den till 13/52 om du nu redan inte har det då de är orginal på drd pro. Då lär den gå ca 67-70 km.
Postat: 14 januari 2014, 21:39
av LinkanTuning
Min gör ca 67 platt o jag har :
Urpluggat
Bestyckad
Sportlftfilter
Drev: 13/52 med bra ax
Postat: 14 januari 2014, 21:42
av carldrdpro
vad är Bestyckad ? och har du pluggat igen den lilla kröken där nere på röret?
Postat: 14 januari 2014, 21:49
av RammeA
carldrdpro skrev:vad är Bestyckad ? och har du pluggat igen den lilla kröken där nere på röret?
bestyckad = rätt inställd i förgasaren
Postat: 14 januari 2014, 21:56
av LinkanTuning
carldrdpro skrev:vad är Bestyckad ? och har du pluggat igen den lilla kröken där nere på röret?
Nej blindtarmen är orginal och det är (ABSOLUT) inte värt att täppa igen det, du kanske inte sett det men ett orginal rör kostar ca 7000kr. men pluggen går alltid fixa till original ganska enkelt...
Postat: 14 januari 2014, 22:07
av twostrokefille
plugga ur och dreva om och byt munstycke
Postat: 14 januari 2014, 22:08
av Oliver96
Om du har v-bricka så kan du ta bort den, då gör den 60-65
Postat: 14 januari 2014, 22:18
av Persson97
förstår dock inte varför det är sånt ståhej om att man inte ska röra originalröret..
dyrt är det absolut men det är ju inte så att din moppe är värd 7k mer bara för att du har det på..
samma sak om du säljer det, har svårt att tänka mig att någon skulle betala mer än 2k för ett rör i relativt fint skick..
Postat: 14 januari 2014, 22:46
av TheFlyingFin
Oliver96 skrev:Om du har v-bricka så kan du ta bort den, då gör den 60-65
seriöst. Vet du vad en DRD Pro är?
Postat: 14 januari 2014, 22:49
av Jonsson98
Bara man kan svetsa snyggt tycker jag att man kan täppa igen blindtarmen, min är igentäppt o svetsad och man ser verkligen inte att någon har vart där o rotat
Postat: 14 januari 2014, 22:50
av Persson97
TheFlyingFin skrev:Oliver96 skrev:Om du har v-bricka så kan du ta bort den, då gör den 60-65
seriöst. Vet du vad en DRD Pro är?
han kör väll pulka, nedförsbacke och toppluva är allt dessa scoterförare har koll på

Postat: 14 januari 2014, 23:15
av LinkanTuning
Persson97 skrev:förstår dock inte varför det är sånt ståhej om att man inte ska röra originalröret..
dyrt är det absolut men det är ju inte så att din moppe är värd 7k mer bara för att du har det på..
samma sak om du säljer det, har svårt att tänka mig att någon skulle betala mer än 2k för ett rör i relativt fint skick..
Klart moppen inte blir värd 7k till för att man har ett fint rör... Men det är betydligt fler som vill köpa en moppe som är original. Plus att det bara ger ungefär 5 km/h till. Det sänker värdet betydligt om det är igentäppt eller borttaget. Absolut mer värt att köpa ett effekt höjande rör t.ex. Mk thower/giannelli 2t om du nu vill att moppen ska gå fortare.
Postat: 15 januari 2014, 01:44
av Remoz12
Byt framdrevet om du nu inte vill pilla med något annat, ger inte mycket men ett par km/h ger det.

Ett framdrev kan köpas hos de flesta mopedförsäljare ( tex scooterpunkten i hbg

Postat: 15 januari 2014, 14:44
av carldrdpro
Så ta bort pluggen ha original drev eftersom det är 13 53 och ja det är väll det?

Postat: 15 januari 2014, 14:55
av Vikke2
Ja det är de

Postat: 15 januari 2014, 14:59
av Akki
Remoz12 skrev:Byt framdrevet om du nu inte vill pilla med något annat, ger inte mycket men ett par km/h ger det.

Ett framdrev kan köpas hos de flesta mopedförsäljare ( tex scooterpunkten i hbg

Skroterpunkten <3
Postat: 15 januari 2014, 16:37
av derbi_pöjk
Ta bort pluggen
Låt blindtarmen vara kvar
Orginal drevning
= 60-65 km/h
Postat: 15 januari 2014, 16:58
av Remoz12
Akki skrev:Remoz12 skrev:Byt framdrevet om du nu inte vill pilla med något annat, ger inte mycket men ett par km/h ger det.

Ett framdrev kan köpas hos de flesta mopedförsäljare ( tex scooterpunkten i hbg

Skroterpunkten <3
Skroterpunkten <3
Postat: 15 januari 2014, 17:19
av derbi_pöjk
fixa bläppen
Ta reda på måtten som du har på orginal bläppen, dvs breden, höjden och vart alla skruvhållen är. Sedan är det bara att böja till en plåt/aluminium bit. Gjorde en snabb riting på hur jag gjorde min!

Postat: 15 januari 2014, 20:30
av tetesnubben
Derbi_pöjk skrev:fixa bläppen
Ta reda på måtten som du har på orginal bläppen, dvs breden, höjden och vart alla skruvhållen är. Sedan är det bara att böja till en plåt/aluminium bit. Gjorde en snabb riting på hur jag gjorde min!

Okej.... Vad har detta med ämnet att göra?
Till TS: När du säger att du filat så antar jag att du menar på pluggen, ta bort den helt så går den 60-60+

Inte svårare än så

Postat: 15 januari 2014, 20:43
av carldrdpro
Jag har redan satt in skylten

men ja jag har gjort det på pluggen i röret

Postat: 15 januari 2014, 21:13
av derbi_pöjk
tetesnubben skrev:Derbi_pöjk skrev:fixa bläppen
Ta reda på måtten som du har på orginal bläppen, dvs breden, höjden och vart alla skruvhållen är. Sedan är det bara att böja till en plåt/aluminium bit. Gjorde en snabb riting på hur jag gjorde min!

Okej.... Vad har detta med ämnet att göra?
Till TS: När du säger att du filat så antar jag att du menar på pluggen, ta bort den helt så går den 60-60+

Inte svårare än så

Hahah ojj, måste ha råkat postat fel

ber om ursäkt för det!

Postat: 15 januari 2014, 21:55
av tetesnubben
Derbi_pöjk skrev:tetesnubben skrev:Derbi_pöjk skrev:fixa bläppen
Ta reda på måtten som du har på orginal bläppen, dvs breden, höjden och vart alla skruvhållen är. Sedan är det bara att böja till en plåt/aluminium bit. Gjorde en snabb riting på hur jag gjorde min!

Okej.... Vad har detta med ämnet att göra?
Till TS: När du säger att du filat så antar jag att du menar på pluggen, ta bort den helt så går den 60-60+

Inte svårare än så

Hahah ojj, måste ha råkat postat fel

ber om ursäkt för det!

haha inga problem

Kändes bara som att det inte hörde till frågan haha

Postat: 15 januari 2014, 21:57
av derbi_pöjk
tetesnubben skrev:Derbi_pöjk skrev:tetesnubben skrev:
Okej.... Vad har detta med ämnet att göra?
Till TS: När du säger att du filat så antar jag att du menar på pluggen, ta bort den helt så går den 60-60+

Inte svårare än så

Hahah ojj, måste ha råkat postat fel

ber om ursäkt för det!

haha inga problem

Kändes bara som att det inte hörde till frågan haha

Haha det har du helt rätt i

Postat: 16 januari 2014, 09:31
av drd håkan
kör själv en drd pro och har pluggat ur org röret han gör ca 70km med 11-53 har testat me 13/53 me då orkar han inte varva ur på 6an:(