snöskoter blandade frågor

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Alyzzzer
Kinaraket

snöskoter blandade frågor

Inlägg av Alyzzzer »

Hej!

Funderar på att jobba i sommar och köpa en snöskoter till nästa vinter men vet inte så myclet om dem.
Frågor jag skulle vilja ha besvarade är.

En bra sportig skoter för att bara ha kul med på landet för runt 15-20 tusen?

Hur e undehållet på en skoter? Oljebyte osv.

Annat bra att veta vid skoter köp?

Mvh Alyzzzer
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Köp en MXZ 600 eller en Lynx Enduro 600, riktigt fina skotrar för en billig slant. När du köper den, kolla mattan om den är sliten eller om det saknas kammar. Kika även på boggien efter sprickor, om det är sprickor där så rekommenderar jag dig att inte köpa den då den mest troligt är sönderkörd / hoppad med.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Okej men hur e de med oljebyte/kolvbyte/luftfilter byte på en skoter? Har ju en kross . På den byter jag olja och luftfilter var 15 timme.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Alyzzzer skrev:Okej men hur e de med oljebyte/kolvbyte/luftfilter byte på en skoter? Har ju en kross . På den byter jag olja och luftfilter var 15 timme.
Finns ingen olja att byta i tvåtakt förrutom i kjedjehuset, om det är svart och har flisor i sig så bör du byta. Står i manualen vad du ska ha för olja! Kolla gärna kjedjan då också, för går den av så sprängs hela kjedjehuset mest troligen!

Luftfilter är bara att dammsuga varje sesong, samt kolvar brukar hålla 600mil , sen är det dags att bytas på en gammal skrotax.
Helt Räser
Skriv svar