Tjenare! Nu är det så att jag köpte en skuren Drac av en polare billigt. Jag började med att skruva ner i princip hela mopeden då kåporna var i dåligt skick och behövdes målas om samt motorn skuren. Jag klöv motorn och bytte ramlager och packboxar. Satte sedan ihop motorn igen med någon sorts tätningspasta mellan blockhalvorna. Köpte även ny cylinder och kolv till den som jag sedan monterade dit. I samband med det bytte jag även alla packningar osv.
Men den vill inte starta. Tände till nån gång när jag försökte springa igång den men dog direkt igen. Den har bra gnista. Kompet känns bra enligt mig när man kickar. Förgasaren är rengjord (bensinbadad samt blåst ur alla kanaler och munstycken med kompressor). Membran och insug är också bytt.
Misstänker att den kan dra tjuvluft vid ramlagerna, alltså att den drar luft förbi packboxarna. Låter samtidigt konstigt med tanke på att jag nyss satte dit nya packboxar.
Någon som har någon idé på vad som kan vara fel eller som har något tips på vad jag bör testa?
CaToXXo skrev:Får du bensin fram till stiftet, så att det blir blött efter några kickar? Choke?
Går den på startgas?
Alltså den får ju bensin men frågan är om det är tillräckligt. När jag sprungit med den som fan så har stiftet blivit blött men när man bara står och kickar så blir den knappt blöt. Och ja, den tänder till på startgas men så fort gasen är slut så dör den.
Bosson skrev:Alltså den får ju bensin men frågan är om det är tillräckligt. När jag sprungit med den som fan så har stiftet blivit blött men när man bara står och kickar så blir den knappt blöt. Och ja, den tänder till på startgas men så fort gasen är slut så dör den.
Om du gör rent o torkar stiftet rejält, skruvar i det, och sen ut o springer direkt utan att kicka emellan, vill den inte då heller?
Skjuter/smäller den något?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan