Slider årsmodell?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Joe Bergqvist
Elmoped

Slider årsmodell?

Inlägg av Joe Bergqvist »

Hej, har kollat på en slider från -00 men med en renoverad motor! (tänkt köra original eftersom jag inte har åldern inne för AM-kortet än)
jag hade tänkt mig att stunta med den, och undrar om en -00 är för gammal? alltså att Yamaha har börja göra mer "stuntanpassade "efter nått visst år? eller går de bra å köra på bakhjulet osv med en -00 orginal? tack på förhand! :)
[/b]
Användarens profilbild
alatan
Elmoped

Inlägg av alatan »

Varför ska du köra original om du ändå inte har åldern inne för AM kortet? Du är ju lika körd som om du hade trimmat, och har du trimmat så kan du köra ifrån polisen lite lättare.
Dom gör så rysligt fint på tomten.
Bild
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

årsmodell kvittar
Joe Bergqvist
Elmoped

Om jag kör orginal och inte drar på mig nå ögon, så är de mindre chans att jag åker dit?
Joe Bergqvist
Elmoped

vad tror ni ett rimligt pris på en -00 är? utan avgasrör då han tagit den till en annan slider? eller är de nån annan som köpt en Slider -00 isf vad ni givit för den? :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Joe Bergqvist skrev:vad tror ni ett rimligt pris på en -00 är? utan avgasrör då han tagit den till en annan slider? eller är de nån annan som köpt en Slider -00 isf vad ni givit för den? :)
Det beror helt på skick och hur långt den gått.
Ge oss mer info så kan vi nog sätta ett rimligt pris. En annons vore det bästa om det finns.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

Joe Bergqvist skrev:vad tror ni ett rimligt pris på en -00 är? utan avgasrör då han tagit den till en annan slider? eller är de nån annan som köpt en Slider -00 isf vad ni givit för den? :)
säg 7-8k om den är sådär skick
Blend
Elmoped

Inlägg av Blend »

Nån plugg dragen och sånt drar väll inte åt sig uppmärksamhet? Du ska ju inte borra hål i ljuddämparn ;)
Rieju Drac -03 Projekt
Motorhispania -06 (Bytes mot något kul)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 496#498496 Kika gärna min Drac renovering ;)
Joe Bergqvist
Elmoped

tyvärr så står det ingenting i annonsen, endast hör av er via mail/telefon :(

tänkt köra orginal rör och dra plugg, de duger!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Joe Bergqvist skrev:tyvärr så står det ingenting i annonsen, endast hör av er via mail/telefon :(
Då är det nog en bra början att höra av sig.
Utan info förutom den inte har något avgassystem, och att det är en 00a, så kan vi inte sätta ett rimlig prisförslag.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Joe Bergqvist
Elmoped

haha, har snackat med honom på FB, i stort sett allt i motorn är bytt -06, smårepor finns, men inte mycket! Vet tyvärr ej hur långt den gått, otrimmad!
Skriv svar