Historia:
skrotad
skrotad
skrotad
fick moppen när jag va några månader nära 15, den va i ganska sunkigt skick, lika sunkig nu
Mål:
*försöka få en unik moped på ett annat "snygghet"s sätt.
*kommer inte tänka på styling så mycket, så det kommer ni inte se så mycket av*
Tacklista:
*pappa som har hjälpt till med pengar
*polare som har ställt upp när jag har haft problem som jag inte har löst själv.
*persson97 som har hjälpt mig med denna hära J***a projekt tråden...
Planer/styling:
*sänka bak ------ klart
*elen borttagen -----klart
*mer kommer***
Nuvarande setup:
*73 cc
*24mm
*Malossi VL6 membran
*Metrakit prorace/ Gianelli 2t
*har tagit isär motorn så den "nuvarande" setupen existerar inte längre*
Kommande setup:
*Matchportat
*Stage6 80cc (avgas 198, spol 130, boost 131, BD 34)
*Stage6 R/T PWK 28mm
*Malossi VL6
*Doppler endurance vevparti
*BRK R45
*PVL analog (1.4mm)
*15-52
*matchportning m.m kommer att göras av T.G.T. tuning.
update 6/1-2014:
[spoiler] såhär såg den ut innan jag rev ner den, sliten..

och nu ser den ut såhär

mer kommer snart![/spoiler]
Update 12/1-2014
[spoiler]fick loss elsystemet idag:

skickar även med en bild på moppen förövrigt, ingen idé att ni kommenterar om att jag ska lacka om ramen pga rost, kommer aldrig hända då jag vill att den ska vara lite ratlook

[/spoiler]
update 25/1-2014
[spoiler]tjena, har inte hänt så mycket på sistone, dels för jag inte har haft nån ork att göra någonting, och för det andra att jag inte vill stå o jobba i 5minus. ramen är i så gott som färdig, bara göra rent den sen så är den "fit for fight". hoppas på att cylindern kommer denna kommande veckan, sen så skickas motorn in på vevbyte, matchportning, och vice versa.
här är en bild på hur den ser ut i nuläget:

har tagit av fläkten också, eftersom jag inte har nått elsystem så var det lika bra att rycka bort den

bjuder även på polarnas moppar, båda är portade av togge och går RUSKIGT bra

Update 6/2-2014
[spoiler]Tjena! har inte kommit så långt än sålänge, jonthä skickade cylindern igår och antagligen så får jag cylindern nån gång nästa vecka, och då ska motorn in på vevbyte m.m. har även fått hem lite grejer som: dödmansgrepp, iridium stift, gasvajer, munstycken. ska sänka den lite fram imorgon. kan även bjuda på bilder.

det var allt för denna gången![/spoiler]
Update 8/2-2014
[spoiler]Tjena! eftersom andra folk har uppdaterat så kan jag också göra en "liten" update, kan börja med att jag har fått på dödmansgreppet, dock inte inkopplat än, har även sänkt den fram och slipat lite på motorfästena så det blir ordentlig jordning:

avslutar denna lilla updaten med en bild på moppen, blev snyggare när man sänkte den fram lite

har ni kommit såhär långt så kan ni kommentera på samma gång

lägesupdate 11/3-2014
tjena, om ni undrar så har projektet inte dött, väntar fortfarande på motorn, det som jag har gjort lite på moppen sen sist är att jag har tvättat av kylarn, inte så mycket mer än det, och blir ändringar i setupen, blir ett BRK 45 rör istället för proracet, bild kommer upp när jag får motorn.
Update 5/4-2014 projektet så gott som klart
[spoiler]Tjena! de va ett tag sen sist! kan iallafall börja med att jag har startat upp hojen och kört en stund, den gick lite snålt med 138 i munstycke så jag filade upp munstycket (sålänge) eftersom jag har beställt ett nytt set. sen är det inte så mycket mer än det, kommer antagligen göra ganska småupdates hädanefter, jag tackar alla som har hjälpt till och även ni som följer projektet, men mest tack ska Benhar ha (T.G.T-TUNING för att ha gjort ett strålande jobb med motorn, han rekomenderar jag STARKT om ni inte orkar eller har verktygen till att klyva m.m själv, bjuder på bilder och en video på gasresponsen, kan även försöka få fram en liten video när jag kör, efter jag har ställt in den. ha de gött o trimma skiten ur mopparna!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5Yr2OXfC--I[/youtube]
[/spoiler]
Hur det står till med moppen i dagsläget
hade glömt av projektet helt o hållet, men kan säga att moppen tyvärr är skrotad, Ramlagrena gav sig och motorfästena gav upp.
Egentligen blev den skrotad för några månader sedan
Tackar alla som har givit inspiration och tips hur man skulle gå tillväga med olika saker.