Du behöver inte meka mycket alls med en KTM sålänge du sköter om den, säger inte att de inte ska köras som en cross utan att man ska sköta om den. Ja har ägt 4 KTMer tror jag och har knappt mekat något alls med dom.Roxx_Oggster skrev:Har kört cross i flera år men har slutat p.g.a skador (det är farligt) tänk på det! men mitt råd är en 125 och det behöver inte vara en ktm då det är ganska mycket meck med dom men en kawasaki är alltid ett bra köp eller kanske en yamaha yz 125... båda går fint
Erkovich skrev:Ska fylla 16 nästa år. Blir nog ingen bana, mest köra i skogen.
Du får ut UNGEFÄR dubbelt så mkt effekt ur tvåtakt som fyrtakt, men fyrtaktarn har mycket bättre bottenvrid. Så ungefär:wannabefjortis skrev:är det mer kraft i en 2 takt än en 4 takt?
Jag började med en honda 80cc, gammal drit, men gick så inåt h*lvete!bonnaracing skrev:Köp en 85a-125 för att komma in i det först.
Första gången jag körde växlat var med min farbrors yamaha xt600 4 taktare och det var ett jäkla vrid i den ska jag säga er:)GreckE skrev:Du får ut UNGEFÄR dubbelt så mkt effekt ur tvåtakt som fyrtakt, men fyrtaktarn har mycket bättre bottenvrid. Så ungefär:wannabefjortis skrev:är det mer kraft i en 2 takt än en 4 takt?
125cc tvåtakt = 250cc fyrtakt
250cc tvåtakt = 450cc fyrtakt
Till ts så skulle jag säga köp en 125cc väldigt roliga och bra effekt!
Och KTM är det inget fel på alls, har inte skruvat nått mer med min ktm som min kompis har gjort med sin kawasaki!
Exakt dedär jag syftade på, jag skulle köra på 250 4-takt. Finns ju en billig Kavva i Ö-vik.Gasres97 skrev:Satsa på en 250 4takt om du ska köra i skogen. Mycket roligare för man har bra med effekt i hela registret, en 2taktare ligger effekten endast på höga varv. Har själv en fiddy 125cc och den är bra mycket roligare att köra i skogen än min kompis Honda 125cc 2takt