gasgas sm50

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

gasgas sm50

Inlägg av wannabefjortis »

Skaffade mig en gasgas sm50 idag från 04 men det är inte så lätt att veta vilka motordelar som passar. På twostroke.se så finns det inga saker under cylinder eller koppling men då skulle jag vilja veta om tex Derbi eller Rieju delar passar. Jag vet att det är en AM6 från Morini.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Re: gasgas sm50

Inlägg av TheFlyingFin »

wannabefjortis skrev:Skaffade mig en gasgas sm50 idag från 04 men det är inte så lätt att veta vilka motordelar som passar. På twostroke.se så finns det inga saker under cylinder eller koppling men då skulle jag vilja veta om tex Derbi eller Rieju delar passar. Jag vet att det är en AM6 från Morini.
Derbi och APrilia och Gilera motordelar passar inte. (förutom Aprilia äldre än 05 är det väl? som har AM6) Kort sagt. Inte Derbimotorn utan allt med AM6.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
GASGASAREN
Elmoped

Inlägg av GASGASAREN »

Nej det är inte AM6 motor! Det är franco morini motor. sitter på några tidigare Rieju h@k. Har själv en GasGas rockie ec50sm. finns någons finsk sida där dom har delar. annars kan du kolla på racingplanet.
Vågar du gasa fullt?? Om du gör så har du trimmat för lite.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

GASGASAREN skrev:Nej det är inte AM6 motor! Det är franco morini motor. sitter på några tidigare Rieju h@k. Har själv en GasGas rockie ec50sm. finns någons finsk sida där dom har delar. annars kan du kolla på racingplanet.
Har TS ingen koll eller är det nån version av AM6 som inte passar med andra?
Gällande butik här i Finland så kan det vara: MC-scatter, TMI Jani-Kaasalainen, Katafori(stor varning, beställde för 6månader sedan, varit där o krävt pengarna tibaks, kontaktat dem 5gånger utan resultat. Indrivning nästa) och kanske Purkuosat.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Inlägg av wannabefjortis »

GASGASAREN skrev:Nej det är inte AM6 motor! Det är franco morini motor. sitter på några tidigare Rieju h@k. Har själv en GasGas rockie ec50sm. finns någons finsk sida där dom har delar. annars kan du kolla på racingplanet.
Det står i papprena att det är en AM6 motor det var därför jag trodde det.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Skriv svar