Aerox brölar alternativt misständer (LÖST)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Fr0zt
Elmoped

Aerox brölar alternativt misständer (LÖST)

Inlägg av Fr0zt »

Tjena! Min aerox misständer eller alternativt brölar mycket på de lägre varven när man åker iväg, det är inga rena varv utan han brölar ordentligt. Inte "böaaaaaaaar" utan brölar. Bytte nyss upp mig i lågfart, vet inte om det kan vara det. Svårt att säga, men finns det några vanliga typiska fel? Fel bestyckad och dåligt inställd på luft/bensinskruven? Vill tillägga att på högre varv går den bra, men just i mellanregistret kan han bröla ordentligt vid gaspådrag. Måste vara lågfartsmunstycket??

För er som hade samma problem: Bytte ner mig ett par snäpp i lågfart så att han brölade mindre. Går mycket bättre nu (på LÄGRE varvtal dvs.)
Senast redigerad av Fr0zt den 5 december 2013, 22:54, redigerad totalt 4 gång.
Aerox
Användarens profilbild
Vafals
Elmoped

Re: Aerox brölar alternativt misständer

Inlägg av Vafals »

Fr0zt skrev:Tjena! Min aerox misständer eller alternativt brölar mycket på de lägre varven när man åker iväg, det är inga rena varv utan han brölar ordentligt. Inte "böaaaaaaaar" utan brölar. Bytte nyss upp mig i lågfart, vet inte om det kan vara det. Svårt att säga, men finns det några vanliga typiska fel? Fel bestyckad och dåligt inställd på luft/bensinskruven? Vill tillägga att på högre varv går den bra, men just i mellanregistret kan han bröla ordentligt vid gaspådrag. Måste vara lågfartsmunstycket??
Avliva den fort
sweet cakks r god 4 u ma frend bby
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Dåligt inställd förgasare samt för stort munstycke skulle jag tänka mig
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Skriv svar