Hej
Jag funderar på att köpa en cross till vintern för att träna innan speedway säsongen börjar igen.
Dock är jag inte säker på vad jag ska ha, en 125 eller en 85cc ?
Är 165cm, väger 50kg och är 13år.
Vad tycker ni ?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
85 skulle jag skaffa om jag vore du.
en cross är rätt mycket tyngre än en speedway cykel och en 85cc duger gott och väl, samt att du inte är så läng/tung.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Tror det blir 85cc, kommer ju bara ha den under vintern som träning och att får köra av sig lite
Vilket märke rekommenderar ni ? Har yamaha på speedwaycykeln och den har funkat jäkligt bra, det kanske inte spelar roll vilket märke man väljer ?
En sak ska du ha klart för dig, och det är att cross inte är ett dugg likt speedway, så att köpa en cross för att inte förlora stilen över vintern funkar inte riktigt.
Vill du däremot bara ha ett intresse på vintern också så är det en annan sak.
Klart du ska ha en 125a! Du borde fixa att köra en sån utan större problem.
Märke spelar mindre roll, kolla efter en i fint skick istället.
KTM/Yamaha/Suzuki/Honda/Kawasaki, alla är bra märken.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Klart jag vet att det är en stooor skillnad på speedway o cross.
Crossen har ju bromsar
Nej men tänkte ha det som intresse under vintern, ha något att göra och för kroppsträning.
Sen undrar jag, hur vet du hur det är att köra speedway ? Har du testat ?
Speedway skrev:Ja det är ju en lite konstig känsla första gången, i vanliga fall skulle du bromsa när du åker mot staketet.. men nu ska du gasa mera istället
Yes det måste ju va lite speciellt, skulle gärna vilja testa.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan