Dt går dåligt med flottörnål

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Ajx3000
Elmoped

Dt går dåligt med flottörnål

Inlägg av Ajx3000 »

Hej har haft problem med min dt ända sen cylinderbyte (har inte fått inställt den ordentligt).

Böt munstycke och råkade glömma lägga dit flottör nålen men mopeden gick perfekt, fast det flödade ju såklart bensin rakt ut ur förgasaren när man inte körde. :x

När jag la tillbaka nålen har den börjat gå dåligt igen. den går inte ens att köra iväg med... :cry:

Kan någon hjälpa mig?

Moppen: Yamaha Dt 50x 07 ostrypt cdi och rör. munstycke:105 (gick perfekt med 86 med orginalcylinder) nuvarande cylinder: tnt 50cc
(vet att det är en billig cylinder men ska sälja den)
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped

Inlägg av BetandeMax »

Tjena!
Det är likadant för mig fast på en sachs madass... jag säljer bara skiten för inte ens en verkstad kunde fixa det. Verkstafixen kostade 3.5 för att inte göra ett piss så det kostar bara en massa pengar. Mitt tips om du verkligen vill laga den är att byta förgasare helt enkelt.
Användarens profilbild
Ajx3000
Elmoped

Inlägg av Ajx3000 »

Har lagt ner j*vla mycket pengar på moppen och har skulle inte vilja lägga ner mycket mera pengar på den. Skulle också vilja få sålt den så man skulle ha pengar till en snöskoter :D
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped

Inlägg av BetandeMax »

Kan gå med ny förgasare men är inte säker... :? Om du har lagt ner mycket pengar på den så borde du försöka iaf
Skriv svar