Derbi Senda xtreme sm svara fort, jag fryser

Heiska skrev:Fattar du att när du kör och får soppatorsk i farten så smäller det till. Fast det kanske du inte visste och därför blev du arg när jag fråga om du fått soppatorsk.
Kom på att igår var det exakt ett år sen min första original cylinder skarJacke07 skrev:Skit, köpte nyss trimmrör, är helt pank, tur att moppesäsongen är slutArkstar skrev:Hänt mig att jag körde sen bah small det som fan, visade sig att cylinder,kolv samt topp lock paja , så du kanske måste byta cylinder.
jag har kollat det, och allt annat jag kan, är hemma nu, men orkar inte gå ut, är swå jävla förbannad på allt just nu.bensinskalle skrev:Om tändstiftet sitter löst kanske det bara är det som är felet, om du har tur. Dra i det igen och testa.
Annars är det nog ras
näe men det blir nog mindre åkning i vinter, eller INGEN ALLS EFTERSOM ATT MIN MOPPE ÄR TRASIGAsddfgf4 skrev:Moppe-säsongen är aldrig över.Jacke07 skrev:Skit, köpte nyss trimmrör, är helt pank, tur att moppesäsongen är slutArkstar skrev:Hänt mig att jag körde sen bah small det som fan, visade sig att cylinder,kolv samt topp lock paja , så du kanske måste byta cylinder.
tack.. mmAsddfgf4 skrev:asså om tändstiftet flög ur så har det antingen blivit ett jävulskt tryck inne i cylindern, eller så har kolven flugit upp och slått ut det eller så har det blivit för varmt så topplocket har spruckit och släppt lös tändstiftet. Det är bara att kolla....
Nej på samtliga alternativ. Möjligt att någon lyckas dra sönder gängan genom att ta i åt h-e för mycket när stiftet dras åt så det släpper sedan, eller inte dragit åt det alls så det börjat gänga ur sig. I övriga fall kommer stiftet inte vara det första som ger med sig. Sedan vet jag inte varför det är så populärt att tro att kolven kan slå till tändstiftet, i de flesta motorer är det omöjligt - exempelvis för att kolven tar stopp mot toppen först, och ö.h.t. inte kan komma så långt utan att vara rejält glapp i t.ex. staken...Asddfgf4 skrev:asså om tändstiftet flög ur så har det antingen blivit ett jävulskt tryck inne i cylindern, eller så har kolven flugit upp och slått ut det eller så har det blivit för varmt så topplocket har spruckit och släppt lös tändstiftet. Det är bara att kolla....
tändstiftet var utskruvat hälften, det är gnista, jag tror det är lika mycket.CaToXXo skrev:Kan du beskriva hur moppen låter när du rullar den? Menar du alltså att den låter bara rullar den fram i neutralen, eller försöker rullstarta, dvs med växel i?
Hur såg tändstiftet ut efter att det hade flugit ur?
Har du gnista?
Har du lika mycket kompression som innan?
Får den bensin ända fram till stiftet? (Blir stiftet blött efter att du har kickat några ggr?)
Låter det konstigt när du kickar, så försök inte att fortsätta. Då kan du förstöra mer än vad du redan eventuellt gjort.