Sida 1 av 1
vilket rör?
Postat: 7 november 2013, 22:00
av Ljungbl4d
Tjena!
Jag undrar om det finns något lågvarvigt rör till en Derbi eller AM6`a?
Skulle vilja kunna få upp moppen på bakhjulet och hålla den där ett tag:D
Postat: 7 november 2013, 22:01
av twostrokefille
ett leovince v6
Leovince V6 är ett lågvarvigt avgassystem med bättre drag från botten än Thrower och drar inte riktigt lika långt men är ändå snäppet vassare och ger bättre effekt, perfekt för att stunta med eller för den som vill ha ett lågvarvigt system som drar på lite bättre än ”vanliga” thrower röret. Snygg dämpare och sportigt svetsad krök samt klarlackad yta. Effekten kommer på riktigt vid 7000rpm och drar vidare till ca 11.500rpm, självklart kan du varva lite till men då börjar effekten avta. Detta är ett sportrör som fungerar från allt från original 50cc till alla sportcyllar på marknaden, lite för klent för att passa med midrace cyllar som varvar något för mycket.
Sammanfattning: perfekt för stunt och dig som vill ha bra axx samt är ganska ny med mopeder och inte kan allt med inställningar eller bara gillar bottendrag och vill ha ett lite vassare system än t ex thrower. Nackdelen med detta är att det är relativt dyrt för ett system som inte används till mer än sportcylindrar
Postat: 7 november 2013, 22:01
av gurra88
Metrakit thrower

Postat: 7 november 2013, 22:01
av CaToXXo
Metrakit Thrower är ju en klassiker när det gäller lågvarvigt.
Postat: 7 november 2013, 22:02
av Alyzzzer
en Derbi eller en AM6? vilken är det?
AM6 skulle jag säga urpluggat!
Derbi skulle jag säga mk thrower. lågvarvigt och är relativt tyst.
Postat: 7 november 2013, 22:03
av Ljungbl4d
Kompisen hade thrower men tyckte att det inte gick så bra på låga varv

kanske bara va jag

Postat: 7 november 2013, 22:06
av Ljungbl4d
twostrokefille skrev:ett leovince v6
Leovince V6 är ett lågvarvigt avgassystem med bättre drag från botten än Thrower och drar inte riktigt lika långt men är ändå snäppet vassare och ger bättre effekt, perfekt för att stunta med eller för den som vill ha ett lågvarvigt system som drar på lite bättre än ”vanliga” thrower röret. Snygg dämpare och sportigt svetsad krök samt klarlackad yta. Effekten kommer på riktigt vid 7000rpm och drar vidare till ca 11.500rpm, självklart kan du varva lite till men då börjar effekten avta. Detta är ett sportrör som fungerar från allt från original 50cc till alla sportcyllar på marknaden, lite för klent för att passa med midrace cyllar som varvar något för mycket.
Sammanfattning: perfekt för stunt och dig som vill ha bra axx samt är ganska ny med mopeder och inte kan allt med inställningar eller bara gillar bottendrag och vill ha ett lite vassare system än t ex thrower. Nackdelen med detta är att det är relativt dyrt för ett system som inte används till mer än sportcylindrar
Ny med mopeder är jag inte kommer köpa min fjärde nu men undrade om det fanns något annat rör en det ``vanliga`` thrower

Postat: 7 november 2013, 22:08
av CaToXXo
Ljungbl4d skrev:Kompisen hade thrower men tyckte att det inte gick så bra på låga varv

kanske bara va jag

Det är ju en definitionsfråga. Det är ju fortfarande inget att ha på låga varv, me det har bättre bottendrag än tex TK/Gianelli osv.
Postat: 7 november 2013, 22:28
av Ljungbl4d
Ahh aja tack för svaren gubbar:)
Postat: 7 november 2013, 22:31
av MisterDT50R
Ljungbl4d skrev:twostrokefille skrev:ett leovince v6
Leovince V6 är ett lågvarvigt avgassystem med bättre drag från botten än Thrower och drar inte riktigt lika långt men är ändå snäppet vassare och ger bättre effekt, perfekt för att stunta med eller för den som vill ha ett lågvarvigt system som drar på lite bättre än ”vanliga” thrower röret. Snygg dämpare och sportigt svetsad krök samt klarlackad yta. Effekten kommer på riktigt vid 7000rpm och drar vidare till ca 11.500rpm, självklart kan du varva lite till men då börjar effekten avta. Detta är ett sportrör som fungerar från allt från original 50cc till alla sportcyllar på marknaden, lite för klent för att passa med midrace cyllar som varvar något för mycket.
Sammanfattning: perfekt för stunt och dig som vill ha bra axx samt är ganska ny med mopeder och inte kan allt med inställningar eller bara gillar bottendrag och vill ha ett lite vassare system än t ex thrower. Nackdelen med detta är att det är relativt dyrt för ett system som inte används till mer än sportcylindrar
Ny med mopeder är jag inte kommer köpa min fjärde nu men undrade om det fanns något annat rör en det ``vanliga`` thrower

Finns 70cc thrower också
Postat: 7 november 2013, 22:36
av CaToXXo
MisterDT50R skrev:
Finns 70cc thrower också
Det är ju det s.k överliggande Pro Race. Det är långt ifrån lågvarvigt.
(Metrakit 70 PRO Thrower)
Postat: 8 november 2013, 00:41
av MrCurop
Lånar tråden lite
Hur stor skillnad är det på toppfart mellan Leovince, Thrower (dem lågvarviga) och Giannelli, TK (dem högvarviga)?
Postat: 8 november 2013, 10:33
av TheFlyingFin
Ganska inte så stor. En ko.pis med Rieju och v6 gjorde 80 med 14/52 (pluggat rör då) och min Derbi gjorde 70 med 12/52 och strypt CDI. (Hebo, lite mer varvvilligt än Gianelli) Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Postat: 8 november 2013, 13:55
av CaToXXo
TheFlyingFin skrev:Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.
Postat: 8 november 2013, 14:06
av TheFlyingFin
CaToXXo skrev:TheFlyingFin skrev:Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.[/]
14/52#
Postat: 8 november 2013, 16:24
av Rexxy
TheFlyingFin skrev:CaToXXo skrev:TheFlyingFin skrev:Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.[/]
14/52#
Riktigt tungt drevat, tvivlar på att den kommer orka på raksträckan.
Kör själv 97 med 12/48, och det går tungt.
Postat: 8 november 2013, 17:29
av TheFlyingFin
Rexxy skrev:TheFlyingFin skrev:CaToXXo skrev:
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.[/]
14/52#
Riktigt tungt drevat, tvivlar på att den kommer orka på raksträckan.
Kör själv 97 med 12/48, och det går tungt.
den orkar faktiskt riktigt bra med STRYPT cdi. Enda egentligen att man inte kna ligga lågt i varv på nån växel, över 5000rpm är körbart. Sen toppar den UNGEFÄR 75 med strypt CDI, den orkar inte varva i 6:an då farten är relativt låg i slutet av 5:an pga varvstoppet :/
Postat: 8 november 2013, 17:37
av Asddfgf4
jag är dock uppe i 90 ärliga mätt med gps med org cylinder, org förgasare och thrower. 14-52 drevning

Postat: 8 november 2013, 17:48
av DEA!!
Ska ligga i rör-tråden.