Seriöst, börjar bli riktigt irriterad för när jag köpte min Yamaha Slider -00 så hade den bara dragen V-ring och Stage 6 Pro replica rör, men då kom inte all effekt från stillastående, alltså den va skit klen och sen kom all effekt vid ca 25 ... Brydde mig inte så mkt om det, skaffade Stage6 70cc, 21mm black racing - dellorto, Delta clutch, malossi mhr multivar, stage6 boost bottle, å X-Kevlar rem, den blev klart starkare från stillastående och bättre vid 25, sen bättre toppfart oxå, men allt var ju likadant som förr, fast allt lite bättre, alltså kom mest effekt vid ca 25, nu när jag kan dra bakhjul ca 1-2 km, ta kurvor å allt sånt, så har jag blivit sugen på ringar, men nu är ju problemet att jag knappt har någon effekt från stillastående(väldigt långsamt) då man ska göra ringar. Har testat ca 4 olika kopplingsfjädrar (har rätt nu), har rätt vikter, har rätt tryckfjäder, har provat min polares Leovince ZX, eftersom det sägs vara lågvarvigt å all effekt skulle komma på låga varv, blev ingen skillnad, mitt är mellanvarvigt btw, hjälp mig!!! Vill gärna göra lite ringar innan vintern.
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Vad har du för vikter och kopplingsfjädrar nu ?
4,7 Malossi vikter, Kommer inte ihåg vilket märke men kopplingsfjädrar som tar vid ca 8000 rpm, med 6000 tog den direkt och var värdelöst, med 10000 så kunde jag nästan stå på full gas innan den drog iväg =)
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO