Headset - Vad ska man köpa?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Headset - Vad ska man köpa?

Inlägg av Nixxen »

Tjenare,
Min mic på mitt siberia gick precis sönder, så det är bara att skaffa ett nytt headset (Inte siberia!!)

Men vad skulle ni rekommendera?
Har inte så jättehög budget, men runt 600kr ungefär! (Gärna billigare)
Headsetet ska kunna sitta på flera timmar utan att göra ont! :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jag hade siberia sen länge. dem gick sönder så köpte mig ett par razer orca. det var bra ljud och dem sitter riktigt bra.

nu kör jag med turtle beach px21. funderar dem med men sitter JÄVLIGT obekvämt :(

inga hörlurar jag har testat har varit så sköna som sibera. hade dem haft micen från mina turtle beach och stängt in ljud mer så hade jag haft dem för evigt :)
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

Jag har ett turtle beach x12. Prisvärda, bra ljud/mick och jag har då aldrig fått ont i öronen av dom! Rekommenderas starkt!

Annars är tritton, corsair, logitech bra märken.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Creative HD tactic alpha 3D eller nåt sånt heter dom, klart bästa headsetet jag har haft, kostar 400. Har "tyvärr" ett par Turtle Beach P11 nu, bra ljud men inte lika bra som dom jag nämnde ovan. :)
Senast redigerad av rärox den 2 november 2013, 23:23, redigerad totalt 1 gånger.
Nazelm
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 augusti 2013, 19:30

Inlägg av Nazelm »

Asså alla tycker olika om siberia v2, Jag älskar dem har haft mina i ungefär tre år.
Min kompis däremot har haft tre st på ungefär ett halv-år. Han påstår att han är försiktig men men.
Annars finns det [spoiler]Tex; Logitechs Wireless Gaming Headset G930 with 7.1 Surround Sound, vilket många livestreamers använder pga dess kvalite.[/spoiler]
'' Bättre Aggressiv Än Svag ''
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Tips leta reda på något test där dom har testat olika headset, läste något om hörlurar för länge sen (Dom jämförde In ear, slutna, halvtäckande etc.) Det var rätt bra då dom skrev priser, utseende, komfort, ljudet, trådlösa/kabelanslutna och samanställde det tsm med kommentarer och man såg vilka märken man bör kolla extra på beroende på behov.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Polk gaming headset tycker jag är sjukt nice :D
men dom kanske bara är till xbox... :?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

förstår inte alla ni som köper och är näst intill frälst av siberia hörlurarna.
så jävla dåligt ljud i dom.
spara ihop dina pengar och köp ett par riktiga hörlurar.
ett par Beyerdynamic eller Sennheiser och köp en modmic.
då får du grymt bra ljud och en grym mic och inte några dåliga "gaming" hörlurar med 7.1 surround sound pro version grejor.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Razer kraken pro har jag nu och är jätte nöjd med ljudet. Sitter även extremt skönt på huvudet.
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Derixx »

Sibera har riktigt kasst ljud om du jämför med lite dyrare. Spara till cirka 1000 iallafall så kan du köpa qpad qh 90 som antagligen är de bästa gaming lurarna. Annars blir det hörlurar och en mod mic. t.ex sennheiser.
Skriv svar