Tillbehör till vevparti

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
joelbck
Elmoped

Tillbehör till vevparti

Inlägg av joelbck »

Tjena tjena, måste då tyvärr byta vev på min roxx och undrar vad jag borde köpa mer än bara den här veven http://www.twostroke.se/product.asp?product=13206 dvs vad för vevlager osv? :D
Senast redigerad av joelbck den 1 november 2013, 20:51, redigerad totalt 1 gånger.
Derixx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Derixx »

hmm.. det där är ingen vev ?
joelbck
Elmoped

Inlägg av joelbck »

Derixx skrev:hmm.. det där är ingen vev ?
Ojj shit va pin, ändrar nu! :S
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Vevlager,Nållager, lager verktyg som man kan montera och demontera, om du inte har tagit bort svänghjulet så köp svänghjulsavdragare! :)

Sen när du ska sätta ihop allt så packning på tub som du ska sätta mellan blockhalvorna :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
joelbck
Elmoped

Inlägg av joelbck »

Arkstar skrev:Vevlager,Nållager, lager verktyg som man kan montera och demontera, om du inte har tagit bort svänghjulet så köp svänghjulsavdragare! :)

Sen när du ska sätta ihop allt så packning på tub som du ska sätta mellan blockhalvorna :)
Tackar tackar :D nållager följde ju med veven så då blir det vevlager och packning bara o köpa resten har nog nån polare :D
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Arkstar skrev:Sen när du ska sätta ihop allt så packning på tub som du ska sätta mellan blockhalvorna :)
Om motorn har en papperspackning där original bör man fortsätta använda det. Använder man bara "klet på tub" mellan blockhalvorna hamnar dom ju ungefär en halvmillimeter närmre varann utan packningen, ibland funkar det men andra gånger blir det för tajt (vevpartiet har ju inte blivit halvmillimetern smalare bara för att platsen det ska sitta i har blivit det).
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Erik_ skrev:
Arkstar skrev:Sen när du ska sätta ihop allt så packning på tub som du ska sätta mellan blockhalvorna :)
Om motorn har en papperspackning där original bör man fortsätta använda det. Använder man bara "klet på tub" mellan blockhalvorna hamnar dom ju ungefär en halvmillimeter närmre varann utan packningen, ibland funkar det men andra gånger blir det för tajt (vevpartiet har ju inte blivit halvmillimetern smalare bara för att platsen det ska sitta i har blivit det).
Aha okej! :) Då vet jag! :D
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Skriv svar