Tänkte dra iväg en beställning på fotpinnar men jag vet inte vilka jag ska ha. Dom ska helst vara röda då min slider är rödsvart men jag vet inte heller vilka som passar.
Jag kollade på dessa: TNT Fotpinnar
Det står att dom är universala så det är lite pyssel att montera dom? Är det någon som har satt på dessa på sin slider tidigare? Var man tvungen att modda fast dom eller passade dom direkt?
Sen så har jag en STR8 höjningssats också, kommer jag fortfarande kunna sätta en vid stötdämparen då?
Tack! // wwiillee
Senast redigerad av wwiillee den 29 oktober 2013, 10:56, redigerad totalt 1 gånger.
Det står ju i beskrivningen att man oftast måste moda lite!
Sen fattar jag inte riktigt, varför skulle du inte kunna ha en höjningssats för du har suttit på ett par fotpinnar?
Nixxen skrev:Det står ju i beskrivningen att man oftast måste moda lite!
Sen fattar jag inte riktigt, varför skulle du inte kunna ha en höjningssats för du har suttit på ett par fotpinnar?
Joo, jag såg det. Men jag tänkte bara fråga det här ifall någon har gjort det förut om det är lätt/svårt osv.
Sen så vet jag inte riktigt hur man sätter på en fotpinne vid stötdämparen eftersom jag inte har gjort det förut, därför tänkte jag fråga ifall höjningssaten kommer vara i vägen när man ska sätta på fotpinnen.
Om du ska ha en peg vid stötdämparn så köper du bara en vanlig peg som man har på bmx cyklar typ. Man brukar modda pegs på tolvor för att göra bättre combos osv.
Blir stadigare när du har en höjningssats. Alltså peggen håller inte på att "vobbla" så mycket då
Sen om du är smart så kan du göra som jag att köpa en pegg med ett bra mått. Finns vissa som lyckats knäcka fästet till stötdämparen där bak genom att man ramlar och peggen knäcker av allting. Så vid monteringen så sätt på pegget sen så välter du moppen så att du kolla ifall peggen komer ta i backen eller inte, eller så väntar du i 2 timmar tills jag mätt min så kan jag skriva måttet här
rasmusborg skrev:Blir stadigare när du har en höjningssats. Alltså peggen håller inte på att "vobbla" så mycket då
Sen om du är smart så kan du göra som jag att köpa en pegg med ett bra mått. Finns vissa som lyckats knäcka fästet till stötdämparen där bak genom att man ramlar och peggen knäcker av allting. Så vid monteringen så sätt på pegget sen så välter du moppen så att du kolla ifall peggen komer ta i backen eller inte, eller så väntar du i 2 timmar tills jag mätt min så kan jag skriva måttet här
Tack för tipsen! Skulle vara riktigt schysst av dig om du skriver måtten här:) Om du kommer ihåg vart du köpte dom så får du gärna länka sidan också:) (Om du inte köpte dom i butik då)
njaaa, dom är rätt hållbara, du får smälla dit hårt om dom ska gå sönder
dock så var det lite av min tanke att du ska köpa ett par pegs så att inget övrigt på hojen går sönder som rasmus skrev att det kan göra, nylonpegs kanske vore det bästa då dom ska tåla lite mindre stryk?
Edit: plegs heter ju fan pegsen när dom är gjorda i plast..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.