De är väll bra att kolla de isfGileragurra skrev:Tack för svar!
Ja vad var det för ljud egentligen
När det hände där på vägen så var det ett "chuck" liknande ljud som hördes.
Sen när jag tyckte på startknappen så bara spann det, ingen tendens till tändning alls. Samma ljud uppstod när jag försökte kicka. Det gick runt lät det som, det fanns nån form av kompression men ingen gnista alls.
Min setup är orginal på allt. Mm variatorring å uppborrad bricka mellan ljuddämpare å avgasrör.
Tänker på variatorremmen som kanske gått av? När vi ryckte variatorringen för några månader sedan så var det grymt slapp...
Boatian är faktist riktigt underskattade, såklart att de inte är gjorda för att hårdköras och leka med. Men som pendlarmoppe duger de absolut. Mor min köpte en boatian classic 08( begangnad ) och körde till jobbet under två år( ca 650mil utan någon typ av service) innan den gav upp,. Dessutom är de väldigt bensinsnålaGileragurra skrev:Jag förstår att det inte är så lätt att svara på detta:)
Blir moppeverkstan imorn!
Kanske blir det kyrkogården för min gilera.
Vågar man köpa sig en ny boatian Classic för 8000sek eller behöver man gå upp i pris eller kanske köpa nått annat. Helst nytt. Vad är mest prisvärt ? Pendlarmoppe utan krav på snygghet:)
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Tack! Ja kan det vara så... Ja bytte inte munstycke, trodde inte att det lilla uppborrade hålet skulle göra så mycket...vicke1112 skrev:inte skit i förgasaren? när du borrade upp brickan i avgasröret. bytte du munstycke då? jag har delar till runner liggandes hemma om du behöver. bor lite utanför Göteborg