Bästa micken till gopro?

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Bästa micken till gopro?

Inlägg av Asddfgf4 »

Tjena, det är nästan spikat att jag får en gopro hero 3 black edition i födelsedags present nästa onsdag, och då vill jag börja motovlogga med några polare. Men då behöver jag en mick, och jag undrar om någon vet vilken som är den bästa micken på marknaden? Får gärna vara bästa budget micken, haha, för jag är inte så rik :roll:
Bild
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Re: Bästa micken till gopro?

Inlägg av GurkMarmelad »

Asddfgf4 skrev:Tjena, det är nästan spikat att jag får en gopro hero 3 black edition i födelsedags present nästa onsdag, och då vill jag börja motovlogga med några polare. Men då behöver jag en mick, och jag undrar om någon vet vilken som är den bästa micken på marknaden? Får gärna vara bästa budget micken, haha, för jag är inte så rik :roll:
köp en bra "fluga" som du sätter innanför hjälmen men lite skumgummi som kan blockera vind susandet.

offtopic: hur ska ni köra/på vad? moppe på vägarna eller kör ni offroad med cross? hursomhelst så kollar jag gärna på er :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

Vi kör moped/cross i skogen och på isen och grusvägar etc. offroad med moppar ;) men jag köper snart cross, så då blire olaglig körning med cross istället ;)
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Min har rätt bra micc original. Hörs väldigt bra vad man säger rakt utan extern micc. Fastän man kör gasen i botten =)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

men är det en sladd från den in i hjälmen då? :P
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Asddfgf4 skrev:men är det en sladd från den in i hjälmen då? :P
Nejjp. Behövs inte.
Bild

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

pratar man bara och själva kameran fångar upp ljudet? Wut? :P borde inte en moppe överrösta det som fan?
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Asddfgf4 skrev:pratar man bara och själva kameran fångar upp ljudet? Wut? :P borde inte en moppe överrösta det som fan?
Har kameran på sidan av pottan min, och 3an har såpass bra ljudupptagning så rösten hörs svinbra =)
Bild

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

men hörs det såpass bra så att om man vill ha motovloggar kan man göra det? :P
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Asddfgf4 skrev:men hörs det såpass bra så att om man vill ha motovloggar kan man göra det? :P
Vet inte riktigt, har inte lyssnat nåt mycket på talet, men jag minns jag blev förvånad över hur sjukt bra det hördes. Kan ladda upp ett klipp då ag pratar lite med en kompis då vi kör =)
Bild

Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Ljudet som gopron tar upp är ok, dock inte alls så bra som man skulle vilja ha det( enligt mig).
Speciellt när man börjar närma sig lite högre hastigheter hör man ju inget annat ljud än vinden och motorljudet, så är det i på min gopro( har en 3:a .

Så tycker du borde göra som någon tidigare sa och sätta en extern liten mick inuti hjälmen. :)
Skriv svar