Koppling, lönt att köpa?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Koppling, lönt att köpa?

Inlägg av KrooxTheStyler »

Hej! Jag undrar om Malossi Fly kopplingen gör en extrem skillnad från original? Min setup finns nedan.

Kan man få högre toppfart eller är det bara axx? :)
Är det lönt att köpa?
Tack!
CPI SM
svennis100
Svårstartad skrothög

Inlägg av svennis100 »

har exakt samma fråga! ska nämligen börja stunta o undrar om det hjälper? :D
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

ja det göt skillnad. du får bättre äxxxxxxxxxeeeeee
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
cevalier
Elmoped

Inlägg av cevalier »

Vad har du för moped? :P
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

klart det hjälper men med ett effektrör borde du ha tillräckligt med effekt för att köra bakhjul...
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

cevalier skrev:Vad har du för moped? :P
Yamaha Aerox 07 :)
CPI SM
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Alyzzzer skrev:klart det hjälper men med ett effektrör borde du ha tillräckligt med effekt för att köra bakhjul...
Du måste läst från han under ;) Han ville inte få lättare och köra bakhjul utan undra om det gjorde någon effekt skillnad :)

Ja du kommer märka skillnad, vet ej hur mkt man märker på topfart men iallafall när det gäller acceleration :) Om du vill ha bättre axx så är det väll värt, dock har du ju väldigt bra med kräm redan nu ;)
cevalier
Elmoped

Inlägg av cevalier »

Dags för moped i vår och kan verkligen inte bestämma mig för setup men din verkade faktiskt bra, är det krångligt att hitta rätt munstycke? vilka kopplingsfjädrar tror du skulle vara bra på en slider med den där setupen?
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

tetesnubben skrev:
Alyzzzer skrev:klart det hjälper men med ett effektrör borde du ha tillräckligt med effekt för att köra bakhjul...
Du måste läst från han under ;) Han ville inte få lättare och köra bakhjul utan undra om det gjorde någon effekt skillnad :)

Ja du kommer märka skillnad, vet ej hur mkt man märker på topfart men iallafall när det gäller acceleration :) Om du vill ha bättre axx så är det väll värt, dock har du ju väldigt bra med kräm redan nu ;)
haha ja jag har riktigt bra drag i moppen men vill ha lite extra så den åker upp på bakan så fort man gasar :P
cevalier skrev:Dags för moped i vår och kan verkligen inte bestämma mig för setup men din verkade faktiskt bra, är det krångligt att hitta rätt munstycke? vilka kopplingsfjädrar tror du skulle vara bra på en slider med den där setupen?
Jag använder röda fjädrar, tror dem ligger på 9000 rpm, nej det är inte så svårt att hitta rätt munstycke, bara till att börja stort och arbeta sig själv ner tills den går rent :)
CPI SM
Användarens profilbild
wwiillee
Elmoped

Inlägg av wwiillee »

cevalier skrev:Dags för moped i vår och kan verkligen inte bestämma mig för setup men din verkade faktiskt bra, är det krångligt att hitta rätt munstycke? vilka kopplingsfjädrar tror du skulle vara bra på en slider med den där setupen?
Som han över skrev så är det faktiskt inte så svårt som man tror att byta munstycke:) Och jag tror att gula fjädrar skulle bli bra till den setupen:)
Senast redigerad av wwiillee den 19 oktober 2013, 20:24, redigerad totalt 1 gånger.
cevalier
Elmoped

Inlägg av cevalier »

Förlåt om jag är dryg men tryckfjäder då, är den värd att byta ut?
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

men så mycket gör inte en ny koppling. lägg pengarna på en 70 cc polini sport istället då får du bättre gasrespons än om du byter koppling. då får du bättre topp med.
Skriv svar