Hjälp NÅN? SNÄLLA!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Paul2fast4you
Elmoped

Hjälp NÅN? SNÄLLA!!!

Inlägg av Paul2fast4you »

Tjenna jag har en Derbi x-treme 04 har precis köpt ett underliggande Hebo rör till den och bytte även munstycke(90) och framdrev 13 köpte en cdi box till den av en annan kille nu när jag monterat allt detta så uppstog ett problem när jag kör och varvar ut den i 6an och ligger på ca 11-12000 varv så hackar den typ nästan så den nyper eller nåt liknande, vad kan detta vara? desutom blev en vit/svart sladd över när jag monterade cdi boxen, alla andra sitter som de satt innan. VAd kan det va för fel?

Tacksam för svar //Mvh Paul
dennis_RYZ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av dennis_RYZ »

i vilket läge har du trottelnålen?? och den vita tror jag är den sladden som varvstoppet "sitter i"
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

säkert att du fått rätt cdi?

ta bort tändstiften och kolla hur de ser ut

hur mkt större munstycke?
Powerered by BRL
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

har ungefär samma problem, fast på min cpi sm. har urgpluggat org rör, men jag kommer inte över 8000 varv innan den "hackar". jag har 74 munstycke, har testat munstycken upp till strl 96, & inget går nå vidare.

kan tillägga att jag inte heller har nån cdi box

EDIT: .. fast det var ju dock inte nåt svar på din fråga, fel av mig
Bild
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

vill bara svara johann : ingen cdi box ? haha en måste du ha xD ? men jag tror cpi har ecu/cdi strypta därför hackar din

och så till första killen är cdi boxen till en Derbi med samma motor/tändning som du har ? annars kan den keffa och skulle inte rekomedera att köra med cdi box till annan motor/tändning
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

fax110 skrev:vill bara svara johann : ingen cdi box ? haha en måste du ha xD ? men jag tror cpi har ecu/cdi strypta därför hackar din

och så till första killen är cdi boxen till en Derbi med samma motor/tändning som du har ? annars kan den keffa och skulle inte rekomedera att köra med cdi box till annan motor/tändning

fel av mig igen, ingen strypt cdi ska det va.

det är inte fel på cdin, det kan det inte va. för jag körde med precis samma munstycke & allt för 1 månad sen, då gick den fint som snus, sen när jag körde lika fint som jag brukar en vacker dag, så kom det igen, att den börjar hacka.

mycket lustigt
Bild
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

johann skrev:
fax110 skrev:vill bara svara johann : ingen cdi box ? haha en måste du ha xD ? men jag tror cpi har ecu/cdi strypta därför hackar din

fel av mig igen, ingen strypt cdi ska det va.

det är inte fel på cdin, det kan det inte va. för jag körde med precis samma munstycke & allt för 1 månad sen, då gick den fint som snus, sen när jag körde lika fint som jag brukar en vacker dag, så kom det igen, att den börjar hacka.

mycket lustigt
:O låter weird som fan...... kan va smuts i förgasaren ?
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

jag hade något liknande problem plockade ner allt för mycket medans allt hängde på förgasar inställningar. Ställ in den från grunden med det munstycket du har. kör så myclket som det går i några minuter sen kolla tändstiftet om det är för mörkt eller blööt eller om det är för ljust så du hittar rätt munstycke storlek. är du hittat bra storlek ställer du om förgsaren igen och testar. Den kan antagligen få fel blandning av bensin och luft
rauken
Elmoped

Inlägg av rauken »

Kolla upp tändstift!. det kan vara tecken på att den får för lite olja! kan även ligga på för mkt varv än vad Veven tål!
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju mrx HEBO »

men ta av stiftet a kolla de torka av de sett i de igen kör en stund kolla igen för om de e bra blandnig så e de ljus brunt typ brunt iaf e de fuktigt a svart så får den ju för mycke sen när du har kollat munstycke a så så skruva på bränsle/luft skruven (den bredvid tomgångsskruven) och håll på a skrua där a kör ett verv så håll på så tills du tycker den går bäst:)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

blir de alltid likadant och vid samma varv? hackar den olika och speciellt när du har lite soppa i tanken så satsa på och gör rent förgasaren ordentligt för då kan de va skit i bensinkanalerna.....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög

aaa de kan de va eller e flotörnålen dom som åker upp a ner i flotörskålen kass???? de e bara a pröva:)
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

Rieju mrx Hebo skrev:men ta av stiftet a kolla de torka av de sett i de igen kör en stund kolla igen för om de e bra blandnig så e de ljus brunt typ brunt iaf e de fuktigt a svart så får den ju för mycke sen när du har kollat munstycke a så så skruva på bränsle/luft skruven (den bredvid tomgångsskruven) och håll på a skrua där a kör ett verv så håll på så tills du tycker den går bäst:)

Jo om du läser alla poster som skrivits in så ser du nog att folk redan har skrivit precis det du nyss skrev fast med andra ord:O
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög

mm men bara förklarade närmare men sorry isf:D
Låst