Klass 2 förarbevis. Var?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
marsgnu
Elmoped

Klass 2 förarbevis. Var?

Inlägg av marsgnu »

Hej tänke ta moppekort nu. Pallar ine betala 5k för ett AM efter som jag bara har 30-moppar. Men det verkar som alla körskolor bara utbildar till AM nuförtiden. Hittade en skola någonstans i Sverige som kunde göra det men då var det fan 3h körövning på bana och det verkar väldigt drygt att betala för när man har kört sen 13.
Vart annars kan man ta ett? Helst nära malmö.
Skulle man inte kunna fuska på nått sätt och hitta en "godkänd" körskola som bara ger vägverkets prov kan ju de mästa redan. Har ni tips om sånna skolor uppskattas det (:roll:) . Tack på förhand :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

det du gör är att du går första dagen av teorikursen på Am provet, sedan srkiver du prov för klass 2 :) SÅ gjorde jag :) Och om du ändrar dig och vill ha Am, behöver du bara gå ca 3 timmar teori till, och köra upp så äre klart, och kostar inte mer än typ tusenlappen :P
Bild
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Vi hade minst 3-4 timmar teori, körde lite och så gjorde vi provet. Kursen var uppdelad på en helg, det kostade 2k och då ingick mat osv.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
marsgnu
Elmoped

Inlägg av marsgnu »

Tack för svaren!
Ska gå ner till min närmsta körskola och fråga :D
Skriv svar