12:a te Rieju .. hur ska ja göra ? :P

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped

12:a te Rieju .. hur ska ja göra ? :P

Inlägg av runz »

Här har ni 2 bilder på ramen ibak på min moppe .. jag vill gärna ha en 12:a fast vet inte riktigt hur jag ska göra :P
Bild
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

ja, du kan börja med att ta bort bak kåpan, sen hittar du tre st metall bitar, tung metall som järn,stål eller aluminium varav en som är lika lång som ramen är bred... sen tar du en svets, MIG, TIG ifall du har aluminium, minns inte exakt vilken svets som var till vilken metall, sedan svetsar du bara ihop de tre bitarna, den korta mellan de två långa, du har säkert sett på andras :) sedan antingen kan du borra hål i bitarna och bulta fast den eller så kan du svetsa fast den, jag skulle rekomendera att bulta då den går att ta bort när man har lust, annars måste du ha en vinkelslip o skit för att den ska bort :wink:
"Titta! Kakan rör på sig!"
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

viper skrev:ja, du kan börja med att ta bort bak kåpan, sen hittar du tre st metall bitar, tung metall som järn,stål eller aluminium varav en som är lika lång som ramen är bred... sen tar du en svets, MIG, TIG ifall du har aluminium, minns inte exakt vilken svets som var till vilken metall, sedan svetsar du bara ihop de tre bitarna, den korta mellan de två långa, du har säkert sett på andras :) sedan antingen kan du borra hål i bitarna och bulta fast den eller så kan du svetsa fast den, jag skulle rekomendera att bulta då den går att ta bort när man har lust, annars måste du ha en vinkelslip o skit för att den ska bort :wink:
okej ska försöka me de tror ja :) men först måste jag fixa ny höjningsats eftersom den pajja :) men aja tack för tipset :D
Låst