aprilia rs 125

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Gerel7
Elmoped

aprilia rs 125

Inlägg av Gerel7 »

Hej har då köpt en aprilia rs 125, och hastighetsmätaren funkar inte men rpm och resten av mätaren funkar...
Fick också med något som liknar en plugg av nåt slag som typ ett rör med en bricka fastsvetsad på och förra ägaren sa att den här "tillhör".
tror att den då är avstrypt men vet inte till 100%.
en sista fråga hur ser man om man fått 80cc modelen eller 125cc?
p0d1
F.D Crew

Re: aprilia rs 125

Inlägg av p0d1 »

Gerel7 skrev:Hej har då köpt en aprilia rs 125, och hastighetsmätaren funkar inte men rpm och resten av mätaren funkar...
Fick också med något som liknar en plugg av nåt slag som typ ett rör med en bricka fastsvetsad på och förra ägaren sa att den här "tillhör".
tror att den då är avstrypt men vet inte till 100%.
en sista fråga hur ser man om man fått 80cc modelen eller 125cc?
Alltså.. Din sista fråga? Är du dum i huvudet? Du köper något och du verkar inte veta om det är en 125cc eller 80cc på den? Det står i papperna hur många cc den har samt effekt.

Ut och kör så märker du om den är ostrypt, ladda ner speedometer till din mobil, aktivera mobildata samt GPS, starta appen och varva ur hojen på varenda växel så märker du om den är ostrypt eller ej baserat på din toppfart.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Haha Erik ;)

kolla vajern till mätaren och jämför med en ny sådan, se så allting stämmer.
Kolla el sladdar så där inte är glapp eller något sådant.
CPI SM
Gerel7
Elmoped

Inlägg av Gerel7 »

NU e det ju faktiskt så att fadern min tog papperna utan att jag hann se dem... och sladdarna har jag redan kollat marcus :P
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Gerel7 skrev:NU e det ju faktiskt så att fadern min tog papperna utan att jag hann se dem... och sladdarna har jag redan kollat marcus :P
hoppas du känner skillnad mellan 80cc och 125cc

sen så är det en plugg på en bricka i röret så är det en strypning

kolla vajern/givaren vid däcket, har en tendens att lossna
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Gerel7 skrev:NU e det ju faktiskt så att fadern min tog papperna utan att jag hann se dem... och sladdarna har jag redan kollat marcus :P
har du jämfört med en NY original del då? Kolla även givaren vid däcket :) plocka av skitet
CPI SM
Skriv svar