Speedfight 2 02 LC Går Dåligt [VIDEOKLIPP]

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Tiggetigge
Elmoped

Speedfight 2 02 LC Går Dåligt [VIDEOKLIPP]

Inlägg av Tiggetigge »

Hej, köpte för två veckor sedan en vätskekyld speedfight 2 ifrån 2002. Den gick bra första veckan men sedan så blev den slöare och slöare, hostade, sämre axx m.m. Ska försöka förklara så utförligt som möjligt + lägga till en länk till en filmsekvens av problemet.

Det jag gjorde dagen den började gå dåligt var att jag körde hyfsat långt, ca 2.5 mil i 50 Km/h. Den natten hade det varit ganska kallt också -1c till -2c kanske. Den startade trots nattens kyla som vanligt utan några problem.

Nu när man kör så går den bara i 45, den gjorde 55 på mätaren/51 med gps förut. Accelerationen är också sämre nu. När man kört ett tag och den blivit varm så börjar den gå dåligt, slö, varvar inte fullt ut, svarar inte på gas. Nästan som att den går bättre när den är kall än när den är varm.
(kan det vara för att automatchoken är på? större munstycke?)

När den gör detta tappar den all kraft, stannar, hostar och svarar inte på gasen och ibland även dör. Jag startar den då igen och då går den i några minuter tills samma problem uppstår igen.

Filmklipp: http://www.youtube.com/watch?v=bII3_tYsIlA

Tacksam för hjälp!
Senast redigerad av Tiggetigge den 8 oktober 2013, 17:36, redigerad totalt 2 gång.
Albin Johansson
Elmoped

katten

Inlägg av Albin Johansson »

Prova se om det finns ett tak på moppen? :wink:
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

Någon som har ett seriöst svar?
svennis100
Svårstartad skrothög

Inlägg av svennis100 »

De här med att den går dåligt varm är lättlöst, bara att dra på någon storlek högre munstycke :D dra på lite lättare vikter också, så borde den gå som den ska :D
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

svennis100 skrev:De här med att den går dåligt varm är lättlöst, bara att dra på någon storlek högre munstycke :D dra på lite lättare vikter också, så borde den gå som den ska :D
Då kanske jag hade rätt med det där med munstycket då!
Däremot vet jag inte om byte av vikter hjälper, problemet uppstod över natten.
svennis100
Svårstartad skrothög

Inlägg av svennis100 »

Det funkade för mig iaf :D min gick bara sämre o sämre varje dag, men de löste sig :)
Tiggetigge
Elmoped

Problemet löst!

Inlägg av Tiggetigge »

Rensade förgasaren, munstycket var igensatt vilket ledde till att den inte fick tillräckligt mycket bensin. Men nu funkar den!

Tack för svaren
Skriv svar