Stulna verktyg, polisanmäla?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Stulna verktyg, polisanmäla?

Inlägg av Rangad »

Tja min verktygslåda har blivit stulen ur garaget så jag undrar om jag kan göra nåt åt detta? Konstigt att dem tagit ur skruvdragarn ur verktygslådan sen bara tagit den! Hade en olåst moppe med sockerbiten framför ögonen där och en till moppe låst sen koso mätare högtalare 10000 andra verktyg men dem tog bara verktygslådan... Askonstigt, btw har inte rört skruvdragarn utan den ligger på golvet där dem slängde den så finns antagligen fingeravtryck om de verkligen fungerar :p
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

om du anmäler det tror ja inte ens att dom kommer och kollar på det så skippa det där med fingeravtryck... kolla om du kan ta det på hemförsäkringen
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Polisanmäl. Inte särskilt troligt att polisen kan göra något, men det kommer åtminstone med i statistiken över saker dom borde göra nått åt...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Du borde iaf låsa garaget, eller mopparna nu när dom varit där kanske dom planerar att gå tillbaks och ta mer :(
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Erik_ skrev:Polisanmäl. Inte särskilt troligt att polisen kan göra något, men det kommer åtminstone med i statistiken över saker dom borde göra nått åt...
Mycket som bör göras något åt, men att lägga resurser på privatpersoner som blir av med verktyg för ett par tusen, om ens det är resursslöseri, bättre att i sådana fall lägga resurser på stölder ifrån byggen där en slagborrmaskin med dammsugare kostar lätt 20.000 kronor, bilmaskin modell större 50.000 kronor, grovdammsugare 50.000 kronor etc, värst av allt är väl att de säljs för ett par tusenlappar till första bästa slöddret.
Skriv svar